Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet (3op)

Opintojakson tunnus: KH00AYT10

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida makromarkkinointiympäristöä
- analysoida mikroympäristöä ja tehdä asemoinnin
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja

Sisältö

- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön ja oman organisaation analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.

Oppimateriaalit

Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita

muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Toteutustavat

luento-opetus, itsenäinen opiskelu

Siirry alkuun