Markkinoinnin perusteet (3op)
Opintojakson tunnus: KH00AYT10
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin
- analysoida makromarkkinointiympäristöä
- analysoida mikroympäristöä ja tehdä asemoinnin
- tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
- käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja
Sisältö
- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön ja oman organisaation analysointi
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- 5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
- 1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
Oppimateriaalit
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Toteutustavat
luento-opetus, itsenäinen opiskelu