Skip to main content

Evaluation methods (5cr)

Code: KG30TUAR03-3001

General information


Enrollment
02.07.2017 - 31.07.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 30.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Tiina Hautamäki
Eija Kyrönlahti
Ykejo Nimeämätön
Course
KG30TUAR03

Evaluation scale

1-5

Objective

Students know how to compare various evaluation approaches and how to apply appropriate methods throughout the evaluation process.

Content

Evaluation approaches and methods
Summative evaluation
Process evaluation
Inclusivity evaluation
Realistic evaluation

Materials

Aalto-Kallio, M., Saikkonen, P., Koskinen-Ollonqvist, P. 2009. Arvioinnin kartalla matka teoriasta käytäntöön. Terveyden edistämisen julkaisuja 7/2009. Pori: Kehitys Oy.
Kananoja, A., Lähteinen, M., Marjamäki, P. (toim.) 2017. Sosiaalityön käsikirja. Tietosanoma.
Kazi, M. 2000. Perspectives in the Evaluation of Practice. British Journal of Social Work. 30 (6), 755-768.
Kivipelto, M. ym. 2012. Näkökulmia arviointiin. Kasteohjelman valtionavustushankkeet. Helsinki: THL.
Kivipelto, M. 2008. Osallistava ja valtaistava arviointi. Stakesin työpapereita 17/2008. Helsinki: Stakes.
Krogstrup, H.K. 2004. Asiakaslähtöinen arviointi, Bikva-malli. FinSoc Arviointiraportteja 1/2004. Helsinki, Stakes. http://www.sosiaaliportti.fi/File/8579b014-b4a9-4ddd-8f14-la40136f2b2f/bikva.pdf
McCabe, A, Horsley, K. 2008. The Evaluator`s Cookbook. Abingdon: Routledge
Seppänen-Järvelä, R, Vataja. K. 2009. Työyhteisö uusille urille: kehittäminen osaksi arjen työtä. Jyväskylä: Ps-kustannus.
Patton, M. Q. 2002. Qualitative research & evaluation methods. Thousand Oaks: Sage cop.
Pohjola, A., Kemppainen T, Väyrynen S. (toim.) Sosiaalityön vaikuttavuus. Juvenes Print. Tampere.
Robson, C. 2001. Käytännön arvioinnin perusteet. Helsinki: Tammi.
Toikko T. 2012. Sosiaalipalveluiden kehityssuunnat. Juvenes Print. Tampere.
Virtanen, P. 2007. Arviointi. Arviointitiedon luonne, tuottaminen ja hyödyntäminen. Helsinki: Edita.

Teaching methods

Lectures (16 hours), independent work and assignments

Student workload

40 contact hours, 90 hours of independent work

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1-2)
Students know how to describe various evaluation approaches and methods.


.

Assessment criteria, good (3)

Good (3-4)
Students know how to compare various evaluation approaches and methods.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5)
Students know how to analyze various evaluation approaches and methods

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page