Evaluation methods (5cr)
Code: KG30TUAR03-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2017 - 31.07.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2018 - 30.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
- Teachers
- Tiina Hautamäki
- Eija Kyrönlahti
- Ykejo Nimeämätön
- Course
- KG30TUAR03
Evaluation scale
1-5
Objective
Students know how to compare various evaluation approaches and how to apply appropriate methods throughout the evaluation process.
Content
Evaluation approaches and methods
Summative evaluation
Process evaluation
Inclusivity evaluation
Realistic evaluation
Materials
Aalto-Kallio, M., Saikkonen, P., Koskinen-Ollonqvist, P. 2009. Arvioinnin kartalla matka teoriasta käytäntöön. Terveyden edistämisen julkaisuja 7/2009. Pori: Kehitys Oy.
Kananoja, A., Lähteinen, M., Marjamäki, P. (toim.) 2017. Sosiaalityön käsikirja. Tietosanoma.
Kazi, M. 2000. Perspectives in the Evaluation of Practice. British Journal of Social Work. 30 (6), 755-768.
Kivipelto, M. ym. 2012. Näkökulmia arviointiin. Kasteohjelman valtionavustushankkeet. Helsinki: THL.
Kivipelto, M. 2008. Osallistava ja valtaistava arviointi. Stakesin työpapereita 17/2008. Helsinki: Stakes.
Krogstrup, H.K. 2004. Asiakaslähtöinen arviointi, Bikva-malli. FinSoc Arviointiraportteja 1/2004. Helsinki, Stakes. http://www.sosiaaliportti.fi/File/8579b014-b4a9-4ddd-8f14-la40136f2b2f/bikva.pdf
McCabe, A, Horsley, K. 2008. The Evaluator`s Cookbook. Abingdon: Routledge
Seppänen-Järvelä, R, Vataja. K. 2009. Työyhteisö uusille urille: kehittäminen osaksi arjen työtä. Jyväskylä: Ps-kustannus.
Patton, M. Q. 2002. Qualitative research & evaluation methods. Thousand Oaks: Sage cop.
Pohjola, A., Kemppainen T, Väyrynen S. (toim.) Sosiaalityön vaikuttavuus. Juvenes Print. Tampere.
Robson, C. 2001. Käytännön arvioinnin perusteet. Helsinki: Tammi.
Toikko T. 2012. Sosiaalipalveluiden kehityssuunnat. Juvenes Print. Tampere.
Virtanen, P. 2007. Arviointi. Arviointitiedon luonne, tuottaminen ja hyödyntäminen. Helsinki: Edita.
Teaching methods
Lectures (16 hours), independent work and assignments
Student workload
40 contact hours, 90 hours of independent work
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1-2)
Students know how to describe various evaluation approaches and methods.
.
Assessment criteria, good (3)
Good (3-4)
Students know how to compare various evaluation approaches and methods.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5)
Students know how to analyze various evaluation approaches and methods
Qualifications
No previous studies are required.