Skip to main content

Qualitative Research and Analysis (5cr)

Code: KF21TUTKE11-3001

General information


Enrollment
02.12.2016 - 31.12.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.01.2017 - 09.03.2017
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Degree programmes
Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
Teachers
Minna Zechner
Tiina Hautamäki
Course
KF21TUTKE11

Evaluation scale

1-5

Objective

Student understands the principles of qualitative research and is able to implement them in practice.

Content

Determining the type of qualitative research

Research design

Consepts and theoretical framework

Data and analysis

Location and time

12-13.1.2017 ja 9-10.2.2017

Materials

Esimerkiksi:

Flick, Uwe (2014) An introduction to qualitative research London: Sage.

Jokinen, Arja; Juhila, Kirsi & Suoninen, Eero (2016) Diskurssianalyysi: teoriat, peruskäsitteet ja käyttö. Tampere: Vastapaino.

Kananen, Jorma (2014) Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Laine, Markus, Bamber, Jarkko & Jokinen, Pekka (toim.) (2007) Tapaustutkimuksen taito. Helsinki: Gaudeamus.

Pitkäranta, Ari (2014) Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: työkirja ammattikorkeakouluun. Helsinki: e-Oppi.

Ronkainen, Suvi ym. (2011) Tutkimuksen voimasanat. Helsinki: WSOYpro.

Ruusuvuori, Johanna; Nikander, Pirjo, & Hyvärinen Matti (toim.) (2010) Haastattelun analyysi. Tampere: Vastapaino.

Ruusuvuori, Johanna & Tiittula, Liisa (toim.) (2005) Haastattelu. Tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus. Tampere: Vastapaino.

Teaching methods

Luennot ja etäopiskelu

International connections

Opintojaksolla hyödynnetään osin kansainvälistä kirjallisuutta.

Student workload

104 t (luennot + etäopiskelu)

Assessment criteria, satisfactory (1)

Grade 1-2
Student knows and is able to describe the basics of qualitative research and ecaluate various qualitative studies.

Grade 3-4
Student is able to compare different types of qualitative research and choose suitable methods for different reseach topics.

Grade 5
Student is be able to critically analyse different types of qualitative research and is able to implement qualitative research.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page