Qualitative Research and Analysis (5cr)
Code: KF21TUTKE11-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2016 - 31.12.2016
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.01.2017 - 09.03.2017
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Degree programmes
- Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
- Teachers
- Minna Zechner
- Tiina Hautamäki
- Course
- KF21TUTKE11
Evaluation scale
1-5
Objective
Student understands the principles of qualitative research and is able to implement them in practice.
Content
Determining the type of qualitative research
Research design
Consepts and theoretical framework
Data and analysis
Location and time
12-13.1.2017 ja 9-10.2.2017
Materials
Esimerkiksi:
Flick, Uwe (2014) An introduction to qualitative research London: Sage.
Jokinen, Arja; Juhila, Kirsi & Suoninen, Eero (2016) Diskurssianalyysi: teoriat, peruskäsitteet ja käyttö. Tampere: Vastapaino.
Kananen, Jorma (2014) Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Laine, Markus, Bamber, Jarkko & Jokinen, Pekka (toim.) (2007) Tapaustutkimuksen taito. Helsinki: Gaudeamus.
Pitkäranta, Ari (2014) Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: työkirja ammattikorkeakouluun. Helsinki: e-Oppi.
Ronkainen, Suvi ym. (2011) Tutkimuksen voimasanat. Helsinki: WSOYpro.
Ruusuvuori, Johanna; Nikander, Pirjo, & Hyvärinen Matti (toim.) (2010) Haastattelun analyysi. Tampere: Vastapaino.
Ruusuvuori, Johanna & Tiittula, Liisa (toim.) (2005) Haastattelu. Tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus. Tampere: Vastapaino.
Teaching methods
Luennot ja etäopiskelu
International connections
Opintojaksolla hyödynnetään osin kansainvälistä kirjallisuutta.
Student workload
104 t (luennot + etäopiskelu)
Assessment criteria, satisfactory (1)
Grade 1-2
Student knows and is able to describe the basics of qualitative research and ecaluate various qualitative studies.
Grade 3-4
Student is able to compare different types of qualitative research and choose suitable methods for different reseach topics.
Grade 5
Student is be able to critically analyse different types of qualitative research and is able to implement qualitative research.
Qualifications
No previous studies are required.