Skip to main content

Management of Expert Organization and Services (4cr)

Code: KG30KEJO07-1

General information


Timing
08.09.2016 - 31.05.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Kaija Loppela
Katriina Kuhalampi
Teacher in charge
Katriina Kuhalampi
Course
KG30KEJO07

Content scheduling

Opiskelija osaa
- arvioida organisaatiokulttuurin, arvojen, etiikan ja työyhteisön moninaisuuden merkitystä organisaation johtamisessa ja toiminnassa,
- analysoida ja arvioida sosiaali- ja terveyspalveluprosesseja sekä suunnitella toimenpiteitä moniammatillisissa verkostoissa palvelujen asiakaslähtöisyyden ja vaikuttavuuden lisäämiseksi, sekä
- vertailla eri laatujärjestelmiä ja arvioida niiden soveltuvuutta sosiaali- ja terveyspalveluihin.

Objective

The Student is able
- to evaluate the significance of organization culture, values, ethics and complexity in work community to the management and operation of the organization,
- to analyze and evaluate the processes of health care and social services, and to plan actions in multi-professional networks to increase the customer-oriented and effective services, and
- to compare the different quality systems and to evaluate their applicability to health care and social services.

Content

Organization Culture, Values and Ethics in Management and Function of Organization
Complexity Management in Work Community
Management of Customer-Oriented and Effective Health Care and Social Services
Quality, Quality Systems and Management of Quality
Activity in Networks and Network Management

Materials

Hahtela, N. 2015. Workplace Culture in Primary Health Care. The connection to nursing-sensitive outcomes. Academic Dissertation. University of Tampere, School of Health Sciences, Finland. Acta Electronica Universitatis Tamperensis 1607. Tampere: Tampere University Press. Saatavissa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-44-9962-3
Holopainen, A., Junttila, K., Jylhä, V., Korhonen, A. & Seppänen, S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Helsinki: Fioca Oy.
Ikola-Norrbacka, R. 2011. Eettinen julkisjohtaminen. Teoksessa Hyyryläinen, E. & Viinamäki, O-P. (toim.) Julkinen hallinto ja julkinen johtaminen. Juhlakirja professori Ari Salmisen 60-vuotispäivän kunniaksi. Acta Wasaensia no 238, Julkisjohtaminen 16, s. 88–103. Saatavissa: http://www.uva.fi/materiaali/pdf/isbn_978-952-476-340-0.pdf
Etene 2011. Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta. Etene-julkaisuja 32. Saatavissa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-3195-4
Kuntaliitto 2014. Tartu verkkoon - työvälineitä verkostojen johtamiseen ja kehittämiseen. Helsinki: Suomen Kuntaliitto. Saatavissa: http://flash.kunnat.net/2014/tartuverkkoon/#1/z
Kuntaliitto 2011. Terveydenhuollon laatuopas. Kuntaliiton verkkojulkaisu. Helsinki. Saatavissa: http://hoidonvaikuttavuus.fi/wordpress/wp-content/uploads/2014/02/Tlaatuopas.pdf
Sosiaali- ja terveysministeriö 2013. Laatusuositus hyvän ikääntymisen turvaamiseksi ja palvelujen parantamiseksi. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2013:11. Saatavissa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-00-3415-3
Tevameri, T. & Kallio, T. 2009. Matriisi- ja prosessimainen toimintatapa sairaalaorganisaatioiden uudelleenkehittämisessä. Hallinnon Tutkimus 1, 15-32.

Teaching methods

luennot, keskustelut, ryhmätyöt, itsenäinen työskentely, itsenäinen opiskelu, verkko-opiskelu Moodlessa

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory level (1-2):
The student has participated actively in the course. Student has shown in the course ability to comprehend the basic concepts of the course. Student has been able to use the basic concepts of the course in the assignment of the course.

Good level (3-4):
The student has carried out work very well and participated actively and constructively in the course. Student has shown in the course ability to comprehend the concepts of the course and apply critically the concepts in practical cases: Student has been able to develop creative solutions in the assignment of the course

Excellent level (5):
The student has carried out work to an excellent standard and participated actively and constructively in the course. Student has shown in the course ability to comprehend the concepts of the course and apply in a versatile way and critically the concepts in practical cases: Student has been able to develop creative solutions in the assignment of the course.

Qualifications

No previous studies are required

Go back to top of page