Skip to main content

Development of Social Work Practice (5cr)

Code: BH00DR25-3001

General information


Enrollment
22.04.2025 - 03.09.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.09.2025 - 11.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
Teachers
Katja Valkama
Tiina Hautamäki
Groups
YSOS24
Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
Course
BH00DR25

Evaluation scale

1-5

Objective

Student recognizes development targets in the work environment and is able to plan and implement a development process.

Content

Stages in development activity: arguing for the development need; organisation, action and evaluation of development; various ways of organizing a development process; development tools.

Materials

Literature (e.g.)

Alasoini, T. ym. (2023). Työelämän kehittäminen kolmikantaisessa yhteistyössä.
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-391-096-6

Henttonen, E. & LePonte, K. (2015). Työelämän toisinajattelijat: vallataan tilaa mielekkäälle työlle. Gaudeamus.

Kananen, J. (2017). Kehittämistutkimus interventiotutkimuksen muotona: opas opinnäytetyön ja pro gradun kirjoittajalle. Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Liiketoimintayksikkö.

Koskimies M., Pyhäjoki J, Arnkil T. (2012). Hyvien käytäntöjen dialogit. Opas dialogiseen Kehittämiseen kulttuurisen muutoksen tueksi. THL.

Loppela, K. (2004). Ihminen ja työ – keskustellen työkuntoon. Työyhteisön kehittäminen työkykyä ylläpitävän toiminnan viitekehyksessä. Akateeminen väitöskirja. Acta Universitatis Tamperensis 1003. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.

Salonen, K., Eloranta, S., Hautala T., Kinos S. (2017). Kehittämisen ja kehittämisen menetelmiä ammatillisessa korkeakoulutuksessa. Turun AMK. e-kirja

Satka, M. & Julkunen, I. (toim.). (2016). Käytäntötutkimuksen taito. Heikki Waris-instituutti & Mathilde Wrede-Institutet.??

Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S., Kasvio, A. ja Toikko, T. (2015). Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students recognizes different types of development activity and the methods used. Student recognizes how to develop working life in social work.

Assessment criteria, good (3)

Student compares types of development activity and evaluates the suitability of various methods for assignments or situations at hand. Student develops working life of social work.

Assessment criteria, excellent (5)

Student critically analyzes types of development activity and make use of them in development undertakings. Student critically analyzes developmental needs of society and working life developing working life of social work.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page