Skip to main content

Management and Quality Management in Organizations (2cr)

Code: KG00CA59-3006

General information


Enrollment
17.04.2025 - 04.09.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.09.2025 - 28.11.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
SeAMK Physiotherapy
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor of Health Care, Physiotherapy
Teachers
Kaija Loppela
Groups
FYS22
Degree Programme in Physiotherapy, Full-time studies
Course
KG00CA59

Evaluation scale

1-5

Objective

Students will:

- learn the background and concepts pertaining to strategic management and personnel management
- can explain the meaning of management, development and quality management for organizational activities
-understand the meaning of management and quality work in the organization and evaluate the level of quality work

Content

-Basics of personnel management (employee skills, recruitment, orientation for new employees, appraisal interviews, management and wellbeing at work)
- Concepts of strategic management (vision, mission, strategy, values)
-Effective performance in a service organization (BSC)
-Quality management in a service organization (ITE self-assessment instrument, EFQM)

Materials

Dialoginen toimintatapa: SoteDialogit-hankkeen kehittämisopas työpaikoille.
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2637-1

Laaksonen, H. & Ollila, S. 2022. (toim.) Henkilöstöjohtamisen moninaisuus, ajateltua, koettua, tutkittua. Oppian.
Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia ja toimeenpanosuunnitelma 2022-2026. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2022:2.

Hyvinvointialueiden strategia-asiakirjat ja muita aineistoja eri HV-alueilta.

KELAN avo- ja laitosmuotoisen kuntoutuksen standardi. Yleinen osa. Voimassa 1.1.2017 alkaen.

Potilasturvallisuusopas. 2011. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.

Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. 2020. Toim. Laaksonen, H., Laitinen, H. & Hiilamo, H. Sanoma Pro Oy.

Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S. Kasvio, A. ja Toikko, T. 2015. Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen. Tampere University Press.
Terveydenhuollon laatuopas. 2011. Kuntaliitto.

Terveydenhuollon laatuopas. 2019. Kuntaliitto.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2020. Sote-uudistus. Palvelujen tuottaminen. Laatu. https://www.thl.fi/fi/web/sote-uudistus/palvelujen-tuottaminen/laat
Työyhteisöjen ja johtamisen dialoginen kehittäminen:
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2635-7

Viitala, R. 2020. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Helsinki: Edita.

Teaching methods

Luennot, opetuskeskustelut, yksilötehtävä ja seminaarityöskentely

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students are not independenly able to evaluate and develop their action. They do not use theoretical knowledge or evidence to explain their choices. They fail to demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.

Assessment criteria, good (3)

-Students demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.

Assessment criteria, excellent (5)

- Students find solutions in new, unexpected situations and independently evaluate and develop their action. Students justify their choices theoretically, with evidence-based knowledge. They demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.

Go back to top of page