Management and Quality Management in Organizations (2cr)
Code: KG00CA59-3006
General information
- Enrollment
 - 17.04.2025 - 04.09.2025
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 15.09.2025 - 28.11.2025
 - Implementation is running.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 2 cr
 
- Local portion
 - 2 cr
 
- Mode of delivery
 - Contact learning
 
- Unit
 - SeAMK Physiotherapy
 
- Campus
 - SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Degree programmes
 - Bachelor of Health Care, Physiotherapy
 
- Teachers
 - Kaija Loppela
 
- Groups
 - 
                        FYS22Degree Programme in Physiotherapy, Full-time studies
 
- Course
 - KG00CA59
 
Evaluation scale
1-5
                    
Objective
Students will:
- learn the background and concepts pertaining to strategic management and personnel management
- can explain the meaning of management, development and quality management for organizational activities
-understand the meaning of management and quality work in the organization and evaluate the level of quality work
                    
Content
-Basics of personnel management (employee skills, recruitment, orientation for new employees, appraisal interviews, management and wellbeing at work) 
- Concepts of strategic management (vision, mission, strategy, values)
-Effective performance in a service organization (BSC)
-Quality management in a service organization (ITE self-assessment instrument, EFQM)
                    
Materials
Dialoginen toimintatapa: SoteDialogit-hankkeen kehittämisopas työpaikoille.
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2637-1 
Laaksonen, H. & Ollila, S. 2022. (toim.) Henkilöstöjohtamisen moninaisuus, ajateltua, koettua, tutkittua. Oppian.
Asiakas- ja potilasturvallisuusstrategia ja toimeenpanosuunnitelma 2022-2026. Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 2022:2.
Hyvinvointialueiden strategia-asiakirjat ja muita aineistoja eri HV-alueilta.
KELAN avo- ja laitosmuotoisen kuntoutuksen standardi. Yleinen osa. Voimassa 1.1.2017 alkaen.
Potilasturvallisuusopas. 2011. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.
	
Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmä. 2020. Toim. Laaksonen, H., Laitinen, H. & Hiilamo, H.  Sanoma Pro Oy. 
Syvänen, S., Tikkamäki, K., Loppela, K., Tappura, S. Kasvio, A. ja Toikko, T. 2015. Dialoginen johtaminen. Avain tuloksellisuuteen, työelämän laatuun ja innovatiivisuuteen.  Tampere University Press.
Terveydenhuollon laatuopas. 2011. Kuntaliitto.
Terveydenhuollon laatuopas. 2019. Kuntaliitto.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2020. Sote-uudistus. Palvelujen tuottaminen. Laatu. https://www.thl.fi/fi/web/sote-uudistus/palvelujen-tuottaminen/laat 
Työyhteisöjen ja johtamisen dialoginen kehittäminen: 
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-2635-7 
Viitala, R. 2020. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Helsinki: Edita.
                    
Teaching methods
Luennot, opetuskeskustelut, yksilötehtävä ja seminaarityöskentely
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students are not independenly able to evaluate and develop their action. They do not use theoretical knowledge or evidence to explain their choices. They fail to demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.
                    
Assessment criteria, good (3)
-Students demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
- Students find solutions in new, unexpected situations and independently evaluate and develop their action. Students justify their choices theoretically, with evidence-based knowledge. They demonstrate by their action that they understand the meaning of management, development and quality management in work communities.