Skip to main content

Research and development methods (5 cr)

Code: BG00CD47-3003

General information


Enrollment
22.04.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Frami
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Emilia Kangas
Hannu Tuuri
Teacher in charge
Elisa Kannasto
Groups
YLI23
Master of Business Administration, Business Competence
Course
BG00CD47

Evaluation scale

1-5

Objective

Students know how to apply qualitative and quantitative research and development methods. They are able to justify their choice of method for development activities.

Content

Qualitative methods
Quantitative methods
Development methods

Materials

KEHITTÄMISMENETELMÄT

Kananen, J. 2015. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas: Miten kirjoitan kehittämistutkimuksen vaihe vaiheelta. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. (2015). Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan (3.-4. painos.). Sanoma Pro Oy.

Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön: Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turku: Turun ammattikorkeakoulu.

LAADULLISET MENETELMÄT

Alasuutari, P. (2011). Laadullinen tutkimus 2.0. Vastapaino. Laadullinen tutkimus 2.0 | Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjasto

Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2004). Tutki ja kirjoita. Tammi.

Eskola, J. & Suoranta, J. (1998). Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.

Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Kustannusosakeyhtiö Tammi. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi

Teaching methods

Luennot sekä itsenäiset tehtävät

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students know how to describe quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Assessment criteria, good (3)

Students know how to compare quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Assessment criteria, excellent (5)

Students know how to analyze and evaluate quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page