Research and development methods (5 cr)
Code: BG00CD47-3003
General information
- Enrollment
- 22.04.2024 - 04.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- SeAMK Master School
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
- Teachers
- Emilia Kangas
- Hannu Tuuri
- Teacher in charge
- Elisa Kannasto
- Groups
-
YLI23Master of Business Administration, Business Competence
- Course
- BG00CD47
Evaluation scale
1-5
Objective
Students know how to apply qualitative and quantitative research and development methods. They are able to justify their choice of method for development activities.
Content
Qualitative methods
Quantitative methods
Development methods
Materials
KEHITTÄMISMENETELMÄT
Kananen, J. 2015. Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas: Miten kirjoitan kehittämistutkimuksen vaihe vaiheelta. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. (2015). Kehittämistyön menetelmät: Uudenlaista osaamista liiketoimintaan (3.-4. painos.). Sanoma Pro Oy.
Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön: Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turku: Turun ammattikorkeakoulu.
LAADULLISET MENETELMÄT
Alasuutari, P. (2011). Laadullinen tutkimus 2.0. Vastapaino. Laadullinen tutkimus 2.0 | Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjasto
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2004). Tutki ja kirjoita. Tammi.
Eskola, J. & Suoranta, J. (1998). Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Kustannusosakeyhtiö Tammi. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi
Teaching methods
Luennot sekä itsenäiset tehtävät
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students know how to describe quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Assessment criteria, good (3)
Students know how to compare quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Assessment criteria, excellent (5)
Students know how to analyze and evaluate quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Qualifications
No previous studies are required.