Research and development methods (5 cr)
Code: BG00BE25-3007
General information
- Enrollment
- 22.04.2024 - 04.09.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 31.07.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- SeAMK Master School
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
- Teachers
- Mari Salminen-Tuomaala
- Hannu Tuuri
- Groups
-
YKLAS24Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
- Course
- BG00BE25
Evaluation scale
1-5
Objective
Students know how to apply qualitative and quantitative research and development methods. They are able to justify their choice of method for development activities. Students know how to apply different participatory development methods.
Content
Qualitative methods
Quantitative methods
Participatory development methods
Materials
Elo, S., Kajula, O., Tohmola, A. & Kääriäinen, M. 2022. Laadullisen sisällönanalyysin vaiheet ja eteneminen. Hoitotiede 34(4), s. 215-225.
Hakala, J. 2022. Hyvä, parempi, valmis. Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. Gaudeamus. Tallinna.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009. Tutkimus hoitotieteessä. WSOYpro Oy. Helsinki.
Kostamo, P., Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Art House, Tallinna.
Metsämuuronen, J. (2008 tai uudempi painos). Laadullisen tutkimuksen perusteet.
Metsämuuronen, J. (2012 tai uudempi painos). Tilastollisen kuvauksen perusteet.
Palonen, M., & Kylmä, J. 2022. Avoin haastattelu ja teemahaastattelu aineistonkeruumenetelminä laadullisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 34(4), s. 281-294.
Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja A73/2016.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009 tai uudempi painos). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen yliopistopaino.
Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä. Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-kustannus, Keuruu.
Teaching methods
Theory lessons, discussions and reflections, participatory and action methods in research methods, statistical methods, qualitative methods, Webropol and SPSS exercises
Completion alternatives
Independent tasks, active participation in exercises in participatory and action methods and in qualitative and quantitative research methods
Assessment criteria, satisfactory (1)
Students know how to describe quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Assessment criteria, good (3)
Students know how to compare quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Assessment criteria, excellent (5)
Students know how to analyze and evaluate quantitative and qualitative methods and methods in development work.
Qualifications
No previous studies are required.