Skip to main content

Research and development methods (5 cr)

Code: BG00BE25-3007

General information


Enrollment
22.04.2024 - 04.09.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Mari Salminen-Tuomaala
Hannu Tuuri
Groups
YKLAS24
Master's Degree in Social Services and Health Care, Advanced Clinical Practitioner
Course
BG00BE25

Evaluation scale

1-5

Objective

Students know how to apply qualitative and quantitative research and development methods. They are able to justify their choice of method for development activities. Students know how to apply different participatory development methods.

Content

Qualitative methods
Quantitative methods
Participatory development methods

Materials

Elo, S., Kajula, O., Tohmola, A. & Kääriäinen, M. 2022. Laadullisen sisällönanalyysin vaiheet ja eteneminen. Hoitotiede 34(4), s. 215-225.

Hakala, J. 2022. Hyvä, parempi, valmis. Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. Gaudeamus. Tallinna.

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009. Tutkimus hoitotieteessä. WSOYpro Oy. Helsinki.

Kostamo, P., Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi. Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Art House, Tallinna.

Metsämuuronen, J. (2008 tai uudempi painos). Laadullisen tutkimuksen perusteet.

Metsämuuronen, J. (2012 tai uudempi painos). Tilastollisen kuvauksen perusteet.

Palonen, M., & Kylmä, J. 2022. Avoin haastattelu ja teemahaastattelu aineistonkeruumenetelminä laadullisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 34(4), s. 281-294.

Puusa, A. & Juuti, P. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. Gaudeamus.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto, hoitotieteen laitoksen julkaisuja. Tutkimuksia ja raportteja A73/2016.

Toikko, T. & Rantanen, T. (2009 tai uudempi painos). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampereen yliopistopaino.

Vilkka, H. 2021. Näin onnistut opinnäytetyössä. Ratkaisut tutkimuksen umpikujiin. PS-kustannus, Keuruu.

Teaching methods

Theory lessons, discussions and reflections, participatory and action methods in research methods, statistical methods, qualitative methods, Webropol and SPSS exercises

Completion alternatives

Independent tasks, active participation in exercises in participatory and action methods and in qualitative and quantitative research methods

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students know how to describe quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Assessment criteria, good (3)

Students know how to compare quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Assessment criteria, excellent (5)

Students know how to analyze and evaluate quantitative and qualitative methods and methods in development work.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page