Skip to main content

Research and Development Competence (5cr)

Code: BH00DC37-3001

General information


Enrollment
16.04.2022 - 07.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.10.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree in Social Services and Health Care, Social Work
Teachers
Katja Valkama
Leena Elenius
Tiina Hautamäki
Course
BH00DC37

Evaluation scale

1-5

Objective

Having completed the course, students can explain the difference between scientific and everyday thinking. Student can critical thinking and argumentation. Student recognizes and defines needs and targets of research and development in work life. Student is able to plan a research and development process as a reasonable project.

Content

Differences and commonalities in scientific and everyday thinking. Critical thinking and argumentation. Critical examination of practical work. Formulation of research questions and needs analysis in research and development. Various approaches to research and development, for example the process approach, research-aided development, action research and evaluation research.

Materials

Kirjallisuus esim.

Engeström, Y. (2004). Ekspansiivinen oppiminen ja yhteiskehittely työssä. Tampere: Vastapaino.

Heikkinen, H., Rovio, E. & Syrjälä, L. (toim.) (2007). Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kansanvalistusseura. Vantaa.

Kananen, J. (2014). Toimintatutkimus kehittämistutkimuksen muotona. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja.

Kemmis, S., McTaggart, R., Nixon, R. (2014). The action research planner: doing critical participatory action research. London: Springer.

Kettunen, S. (2009). Onnistu projekteissa. WSOYpro.

Kuula, A. (2000). Toimintatutkimus. Kenttätyötä ja muutospyrkimyksiä. Tampere: Vastapaino

Kuula, A. (2011). Tutkimusetiikka: aineistojen hankinta, käyttö ja säilytys. Tampere: Vastapaino.

Leinonen, M. (2016). Toimintatutkimus ja työkonferenssimenetelmä työpaikkojen tasa-arvon edistämisessä. Väitöskirja. Tampereen yliopisto.

Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.

Tökkäri, V. (2012). Käsittämätöntä!: mielekkyyden luomisen keinot ja funktiot työyhteisön kertomuksissa. Acta Electronica Universitatis Lapponiensis 95. Rovaniemi: Lapin yliopisto.

Vilkka, H. (2021). Tutki ja kehitä. PS-kustannus.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students know and are able to name basic principles of research and development and they can explain differences and commonalities in scientific and everyday thinking.

Assessment criteria, good (3)

Students can define basic principles of research and development and they can explain differences and commonalities in scientific and everyday thinking.

Assessment criteria, excellent (5)

Students can define and critically analyse basic principles of research and development. They can explain differences and commonalities in scientific and everyday thinking.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page