Skip to main content

Evaluation methods (5cr)

Code: KG00CR88-3001

General information


Enrollment
14.11.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
SeAMK Master School
Campus
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
Teachers
Kaija Loppela
Course
KG00CR88

Evaluation scale

1-5

Objective

Students know and understand how to compare various evaluation approaches and how to apply appropriate methods of evaluation throughout the evaluation process and also in research and development activities.

Content

Evaluation research, evaluation approaches and methods, for example process evaluation, inclusivity evaluation and realistic evaluation.

Materials

Eräsaari, R ym. 1999. Arviointi ja asiantuntijuus. Helsinki: Gaudeamus.
Kalliola, S., Nakari, R. 2004. Yhteistoiminta ja kuntien työpaikkojen kehittäminen, Laatuverkoston arviontitutkimus.
Kivipelto, M. 2006. Sosiaalityön kriittinen arviointi. Sosiaalityön kriittisen arvioinnin perustelut, teoriat ja menetelmät (Critical evaluation of social work. Justifications, theories and methods for the critical evaluation of social work). Akateeminen väitöskirja, Tampereen Yliopisto.
Loppela, K. 2004. Ihiminen ja työ - keskustellen työkuntoon. Työyhteisön kehittäminen työkykyä ylläpitävän toiminnan viitekehyksessä. Akateeminen väitöskirja. Tampereen yliopisto.
Patton, M. 2012. Developmental evaluation: applying complexity concepts to enhance innovation and use.
Patton, M. 1996. Utilization-Focused Evaluation. Thousand Oaks, California: SAGE Publications.
Patton, M.1990. Qualitative Evaluation and Research Methods. Newbury Park: Sage.
Pawson, R. & Tilley, N. 1007. Realistic Evaluation. London: Sage.
Robson, C. , Lindqvist, T. 2001: Käytännön arvioinnin perusteet. Opas evaluaation tekijöille ja tilaajille.
Rossi, P.H. & Freeman, H.E. 1993. Evaluation. A systemic Approach 5. Newbury Park: Sage.
Seppälä-Järvelä, R. 2004. Prosessiarviointi kehittämisprojektissa. Stakes. Opas käytäntöihin
Seppänen-Järvelä; R. ym.(toim.) 2015. Yksilöllisesti räätälöity ja työhön kytketty: kelan työhönkuntoutuksen kehittämishankkeen arviointitutkimus
Virtanen, P. 2007. Arviointi: Arviointitiedon luonne, tuottaminen ja hyödyntäminen. Helsinki: Edita.

Teaching methods

Lectures, learning dialogues, different learning tasks and exercises

Student workload

135 hours work

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students know how to describe various evaluation approaches and methods.


.

Assessment criteria, good (3)

Students know how to compare various evaluation approaches and methods and can also analyze how to use of them in research and development activities.

Assessment criteria, excellent (5)

Students know how to analyze, also critically, various evaluation approaches and methods. They can analyze, also critically, how to use of them in different research and development situations and activities. Student shows ability to implement evaluation research in practice.

Qualifications

No previous studies are required.

Go back to top of page