Skip to main content

Case Management (4cr)

Code: GERAPJ500-3013

General information


Enrollment
15.03.2021 - 29.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.06.2021 - 31.08.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 15
Degree programmes
Bachelor of Social Services and Health Care, Applied Gerontology
Teachers
Pirjo Takala
Course
GERAPJ500

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Opintojakso suoritetaan aikavälillä 31.5.-8.8.2021.

Objective

Students will learn to describe case management as an approach to work, its principles and processes and to analyse levels and methods in case management. Students understand the coordination role of the case manager and have theoretical understading of how to counsel, advise and support aged clients and their families. Students know how to use public, private and community services and forms of support in case management. Students are able to understand ethical and participatory documentation.

Content

- case management as a tool
- case management as a process
- the role of the case manager
- multiprofessional collaboration and networks
- various models and levels in case management
- documentation in case management

Location and time

Opintojakso toteutuu aikavälillä 31.5.-8.8.2021

Materials

Hänninen, K. Palveluohjaus. Asiakaslähtöistä palvelua vauvasta vaariin. Stakes, FinSoc. Raportteja 20/2007. http://www.julkari.fi/handle/10024/75697
- Palveluohjauksen käsikirja. Artikkelikokoelma taustoista ja käytännöistä
Kanta-Hämeen Pitsi-hanke. Saatavissa:http://www.socca.fi/files/4303/Palveluohjaus.pdf
- Patronen M., Hämäläinen J., Sola J., Leisio J., Koistinen T. & Holja T. Palvelutori – Ohjaus- ja neuvontapalvelu ikäihmisille. 2015. 2. uudistettu laitos. Sitran selvityksiä 82. https://media.sitra.fi/2017/02/27174904/Selvityksia82_uud_p-2.pdf
- Ikäneuvo- käsikirja neuvonnan ja asiakasohjauksen suunnitteluun. Lokakuu 2018. Saatavissa: https://www.tampere.fi/tiedostot/i/suGxPrFw3/ikaneuvo_kasikirja_neuvonnan_ja_asiakasohjauksen_suunnitteluun_1218.pdf
Autio, T. & Hyvärinen, S. (2009) Näkökulmia palveluohjaukseen. Omaishoitajat ja Läheiset -Liitto ry. Julkaisuja 2/2009
- sekä muu mahdollisesti opettajan osoittama materiaali

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna Moodle-pohjalla. Opintojakso ei sisällä kontaktiopetusta. Opiskelija tekee yhden jakson teemaan sisältyvän haastattelutehtävän lisäksi itsenäisiä tehtäviä.

Employer connections

Opiskelija tekee yhden opintojakson teemaan liittyvän haastattelutehtävän.

Exam schedules

Opintojaksolla tehdään itsenäisiä tehtäviä tehtävänantojen mukaisesti. Lisäksi opiskelija tekee yhden jakson teemaan sisältyvän haastattelutehtävän.

Completion alternatives

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina. Opintojakso ei sisällä kontaktiopetusta. Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Student workload

106 hours

Assessment criteria, satisfactory (1)

Students are able to name theoretical principles of case management, but their application in practice is lacking.

Assessment criteria, good (3)

Students know how apply the theory of case management in practice. Students are able to analyse future challenges in case management, giving appropriate arguments.

Assessment criteria, excellent (5)

Students are able to explain and justify the principles of case management and extensively apply the theory of case management in practice. Students are capable of analysing future challenges in case management.

Qualifications

previous studies are not required

Further information

Opiskelijat saavat sähköpostiinsa Moodle verkkoympäristön avaimen 28.5.2021 mennessä. Opintojakson orientaatio toteutuu Teamsissä 31.5. klo 10-11 ja tämä on vapaaehtoinen. Lyhyt orientaatio tallennetaan myös opintojakson Moodle-pohjalle.
Opintojakso kuuluu ammattikorkeakoulujen CampusOnline-tarjontaan. Opintojakso kuuluu Geronomi(AMK) tutkinnon opetussuunnitelmaan. Mikäli sosionomiopiskelija suorittaa tämän opintojakson, hän saa syksyllä1 op:n laajuisen täydentävän tehtävän saadakseen sosionomin opetussuunnitelman mukaisen laajuuden palveluohjauksesta. Sosionomin ops:ssa palveluohjaus on 5 op.

Go back to top of page