Special dietary needs (2cr)
Code: CA00CX13-3002
General information
- Enrollment
- 22.11.2021 - 30.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 15.06.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Food and Hospitality
- Teachers
- Leena Arjanne
- Course
- CA00CX13
Evaluation scale
Passed/failed
Content scheduling
Erityisruokavaliot ravitsemussuosituksissa, asiakasviestintä ja turvallisuus (0,25 op)
Keliakia ja gluteiinittomat ruokavaliot (0,5 op)
Ruoka-allergiat (0,5 op)
Herkän vatsan ja suolistosairauksien ruokavaliot ja intoleranssiruokavaliot (0,5 op)
Eettiset ja etniset ruokavaliot (0,25 op)
Objective
Student can define basic special dietary needs and diets. (S)he is also able to define ethnic and ethical reasons based diets. (S)he know diet food products and how to prepare different diets taking into consideration safety and economical aspects.
Content
Diets (milk-free, latose intolerance, celiac disease, grain-free, FODMAP, egg-free)
Diet-cooking
Ethical and ethnic diets
Materials
Materiaalit osoitetaan opintojakson Moodle-sivustolla opintojakson alkaessa.
Teaching methods
Teorialuennot
Oppimistehtävä ruokapalvelussa ja kaupassa
Monivalintatentti
Employer connections
Opintojaksolla tutustutaan ruokapalveluyrityksen ja elintarvikapakkauksen erityisruokavalioihin liittyvään asiakasviestintään.
Exam schedules
Tentti tehdään verkossa opintojakson alussa osoitettuna ajanjaksona.
Student workload
2 op laajuinen opintojakso vastaa noin 54 tunnin työmäärää. Opintojakso toteutetaan aloitustapaamisen jälkeen kokonaan verkossa.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa tentissä tietonsa erityisruokavalioista ja ymmärryksensä niiden merkityksestä ruokapalveluiden ja asiakkaan näkökulmasta.
Hylätty: Opiskelija ei osoita osaamistaan yllä mainituissa asioissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Student knows the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. (S)he can name special diet products and critical safety aspects in food service.
Assessment criteria, good (3)
Student is able to design the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. (S)he knows special diet products. S(he) can cook special diets considering safety aspects.
Assessment criteria, excellent (5)
Student is able to design the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. S(he) has a broad knowledge of special diet products. S(he) can cook and improve special diets considering safety aspects.