Skip to main content

Special dietary needs (2cr)

Code: CA00CX13-3002

General information


Enrollment
22.11.2021 - 30.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 15.06.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
SeAMK Seinäjoki, Frami
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Food and Hospitality
Teachers
Leena Arjanne
Course
CA00CX13

Evaluation scale

Passed/failed

Content scheduling

Erityisruokavaliot ravitsemussuosituksissa, asiakasviestintä ja turvallisuus (0,25 op)
Keliakia ja gluteiinittomat ruokavaliot (0,5 op)
Ruoka-allergiat (0,5 op)
Herkän vatsan ja suolistosairauksien ruokavaliot ja intoleranssiruokavaliot (0,5 op)
Eettiset ja etniset ruokavaliot (0,25 op)

Objective

Student can define basic special dietary needs and diets. (S)he is also able to define ethnic and ethical reasons based diets. (S)he know diet food products and how to prepare different diets taking into consideration safety and economical aspects.

Content

Diets (milk-free, latose intolerance, celiac disease, grain-free, FODMAP, egg-free)
Diet-cooking
Ethical and ethnic diets

Materials

Materiaalit osoitetaan opintojakson Moodle-sivustolla opintojakson alkaessa.

Teaching methods

Teorialuennot
Oppimistehtävä ruokapalvelussa ja kaupassa
Monivalintatentti

Employer connections

Opintojaksolla tutustutaan ruokapalveluyrityksen ja elintarvikapakkauksen erityisruokavalioihin liittyvään asiakasviestintään.

Exam schedules

Tentti tehdään verkossa opintojakson alussa osoitettuna ajanjaksona.

Student workload

2 op laajuinen opintojakso vastaa noin 54 tunnin työmäärää. Opintojakso toteutetaan aloitustapaamisen jälkeen kokonaan verkossa.

Assessment criteria, approved/failed

Hyväksytty: Opiskelija osoittaa tentissä tietonsa erityisruokavalioista ja ymmärryksensä niiden merkityksestä ruokapalveluiden ja asiakkaan näkökulmasta.

Hylätty: Opiskelija ei osoita osaamistaan yllä mainituissa asioissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student knows the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. (S)he can name special diet products and critical safety aspects in food service.

Assessment criteria, good (3)

Student is able to design the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. (S)he knows special diet products. S(he) can cook special diets considering safety aspects.

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to design the most common special diets, as well diets based on ethnic and ethical reasons. S(he) has a broad knowledge of special diet products. S(he) can cook and improve special diets considering safety aspects.

Go back to top of page