Brand Building and Storification (5cr)
Code: 2B00BP52-3005
General information
- Timing
- 01.01.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 20
- Degree programmes
- Bachelor of Culture and Arts, Cultural Management
- Teachers
- Esa Savola
- Course
- 2B00BP52
Evaluation scale
1-5
Content scheduling
Kurssin kaksi pääosiota ovat 1) brändäys ja 2) tarinallistaminen. Pääosioita voi painottaa joko sanalliseen tarinallistamiseen tai visuaaliseen eli yritys- tai tuotekuvabrändäykseen.
Objective
The student
- understands the opportunities of storification in brand building
- knows the process of storification from a manuscript to implementation in the framework of design management
- is able to design a visual identity for a brand and give reasons for how the visual solutions support the company's brand image
- is able to implement and produce a brand manual
Content
- storification as a brand building method
- design management
- visual identity and graphic instructions
- brand manual
Materials
Kurssin kuluessa jaetaan opiskelijoille sähköisiä linkkejä itseopiskeltaviin materiaaleihin.
Teaching methods
Kurssi suoritetaan Teams-luentojen ja Teamsissä tapahtuvien ohjaustapaamisten avulla opiskelijan itsenäisenä etätyönä. Luennot, jotka on teemoitettu, kytkeytyvät kurssitehtäviin ja tukevat niiden suorittamista. Kurssitehtävän tarkoitus on tukea opiskelijan omaa ammatillista kehittymistä brändäyksen ja tarinallistamisen osa-alueille. Kurssilla jokaisella opiskelijalla tulee olla oma brändi, jota kurssin aikana kehitetään.
Employer connections
Kurssitehtävän tarkoitus on tukea jonkin opiskelijalle kiinnostavan tai tärkeän brändin tarinallisuuden kehittämistä.
Exam schedules
Kurssi ei sisällä tenttejä.
Completion alternatives
Kurssin voi suorittaa tekemällä kaksi pienempää tai yhden isomman, kokoavan harjoitustehtävän.
Student workload
Normitettu opintopistekuormitus.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student
- understands storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis for a brand
- is able to produce a brand manual
Assessment criteria, good (3)
The student
- masters storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis of good quality for a brand
- is able to produce a brand manual of good quality
Assessment criteria, excellent (5)
The student
- masters storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis of excellent quality for a brand
- is able to produce a brand manual of excellent quality
Further information
Opiskelijaa kannustetaan valitsemaan tarinalliseen kehittämiseen brändiaihio, joka on itselle mielekäs ja tärkeä. Esimerkiksi oma yritysidean poikanen tai jokin kuvitteellinen (fiktiivinen) brändi käyvät omaan case-tehtävään yhtä hyvin kuin jokin todellinenkin yritys.