Skip to main content

Brand Building and Storification (5cr)

Code: 2B00BP52-3005

General information


Timing
01.01.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 20
Degree programmes
Bachelor of Culture and Arts, Cultural Management
Teachers
Esa Savola
Course
2B00BP52

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Kurssin kaksi pääosiota ovat 1) brändäys ja 2) tarinallistaminen. Pääosioita voi painottaa joko sanalliseen tarinallistamiseen tai visuaaliseen eli yritys- tai tuotekuvabrändäykseen.

Objective

The student
- understands the opportunities of storification in brand building
- knows the process of storification from a manuscript to implementation in the framework of design management
- is able to design a visual identity for a brand and give reasons for how the visual solutions support the company's brand image
- is able to implement and produce a brand manual

Content

- storification as a brand building method
- design management
- visual identity and graphic instructions
- brand manual

Materials

Kurssin kuluessa jaetaan opiskelijoille sähköisiä linkkejä itseopiskeltaviin materiaaleihin.

Teaching methods

Kurssi suoritetaan Teams-luentojen ja Teamsissä tapahtuvien ohjaustapaamisten avulla opiskelijan itsenäisenä etätyönä. Luennot, jotka on teemoitettu, kytkeytyvät kurssitehtäviin ja tukevat niiden suorittamista. Kurssitehtävän tarkoitus on tukea opiskelijan omaa ammatillista kehittymistä brändäyksen ja tarinallistamisen osa-alueille. Kurssilla jokaisella opiskelijalla tulee olla oma brändi, jota kurssin aikana kehitetään.

Employer connections

Kurssitehtävän tarkoitus on tukea jonkin opiskelijalle kiinnostavan tai tärkeän brändin tarinallisuuden kehittämistä.

Exam schedules

Kurssi ei sisällä tenttejä.

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa tekemällä kaksi pienempää tai yhden isomman, kokoavan harjoitustehtävän.

Student workload

Normitettu opintopistekuormitus.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student
- understands storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis for a brand
- is able to produce a brand manual

Assessment criteria, good (3)

The student
- masters storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis of good quality for a brand
- is able to produce a brand manual of good quality

Assessment criteria, excellent (5)

The student
- masters storification as a brand building method
- knows concepts of design management and masters the design process
- is able to design a visual basis of excellent quality for a brand
- is able to produce a brand manual of excellent quality

Further information

Opiskelijaa kannustetaan valitsemaan tarinalliseen kehittämiseen brändiaihio, joka on itselle mielekäs ja tärkeä. Esimerkiksi oma yritysidean poikanen tai jokin kuvitteellinen (fiktiivinen) brändi käyvät omaan case-tehtävään yhtä hyvin kuin jokin todellinenkin yritys.

Go back to top of page