Research and Development Methods (3cr)
Code: SH00BX77-3001
General information
- Enrollment
- 01.08.2020 - 08.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2021 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor of Health Care, Nursing
- Teachers
- Meri Matala-Aho
- Course
- SH00BX77
Evaluation scale
1-5
Content scheduling
Tutkimusprosessi määrällisessä ja laadullisessa tutkimuksessa
Määrälliset ja laadulliset aineiston keruu- ja analyysimenetelmät
Määrällisen ja laadullisen tutkimuksen luotettavuus
Toimintatutkimusprosessi
Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen arviointi
Objective
The student is able to contribute to development, innovation and research processes. He/she can critically evaluate and use scientific publications. The student can describe common research, development and analytical methods.
Content
Qualitative and quantitative research methods, action research, central analytical methods
Materials
Hirsjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009 tai 2012. Tutki ja kirjoita. 15.uudistettu painos. Helsinki:Tammi.
Luku 5 (Metodologiset ja teoreettiset lähtökohdat)
Luku 8 (Tutkimustyypit ja aineistonkeruun perusmenetelmät)
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009 tai 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: WSOYpro Oy.
Ronkainen, S., Pehkonen, L., Lindblom-Ylänne, S. & Paavilainen, E. 2011 tai 2013. Tutkimuksen voimasanat.
Helsinki : WSOYpro
Heikkilä T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Tammi.
TENK 2019. Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi
Suomessa.
Teaching methods
- Luennot
- Itsenäinen opiskelu
- Yksilö-/ryhmätehtävät
- SPSS-harjoitukset atk-luokassa
- Seminaari+tentti
Student workload
luennot, seminaari+tentti, itsenäinen opiskelu.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
The student
- knows research and development methods and can use them in R&D processes
Assessment criteria, good (3)
3-4
The student
- purposefully utilizes research and development methods in R&D processes
Assessment criteria, excellent (5)
5
The student
- applies his/her research and development competence to various assignments, projects, final thesis and nursing profession
Assessment criteria, approved/failed
Failed = 0
The student
- does not satisfactorily achieve the learning outcomes defined for R&D competence
Qualifications
Evidence-Based Nursing