Skip to main content

Research and Development Methods (3cr)

Code: SH00BX77-3001

General information


Enrollment
01.08.2020 - 08.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.03.2021 - 31.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor of Health Care, Nursing
Teachers
Meri Matala-Aho
Course
SH00BX77

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Tutkimusprosessi määrällisessä ja laadullisessa tutkimuksessa
Määrälliset ja laadulliset aineiston keruu- ja analyysimenetelmät
Määrällisen ja laadullisen tutkimuksen luotettavuus
Toimintatutkimusprosessi
Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen arviointi

Objective

The student is able to contribute to development, innovation and research processes. He/she can critically evaluate and use scientific publications. The student can describe common research, development and analytical methods.

Content

Qualitative and quantitative research methods, action research, central analytical methods

Materials

Hirsjärvi S., Remes P. & Sajavaara P. 2009 tai 2012. Tutki ja kirjoita. 15.uudistettu painos. Helsinki:Tammi.
Luku 5 (Metodologiset ja teoreettiset lähtökohdat)
Luku 8 (Tutkimustyypit ja aineistonkeruun perusmenetelmät)

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2009 tai 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: WSOYpro Oy.

Ronkainen, S., Pehkonen, L., Lindblom-Ylänne, S. & Paavilainen, E. 2011 tai 2013. Tutkimuksen voimasanat.
Helsinki : WSOYpro

Heikkilä T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.

Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.

Vilkka, H. & Airaksinen, T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Tammi.

TENK 2019. Ihmiseen kohdistuvan tutkimuksen eettiset periaatteet ja ihmistieteiden eettinen ennakkoarviointi
Suomessa.

Teaching methods

- Luennot
- Itsenäinen opiskelu
- Yksilö-/ryhmätehtävät
- SPSS-harjoitukset atk-luokassa
- Seminaari+tentti

Student workload

luennot, seminaari+tentti, itsenäinen opiskelu.

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2
The student
- knows research and development methods and can use them in R&D processes

Assessment criteria, good (3)

3-4
The student
- purposefully utilizes research and development methods in R&D processes

Assessment criteria, excellent (5)

5
The student
- applies his/her research and development competence to various assignments, projects, final thesis and nursing profession

Assessment criteria, approved/failed

Failed = 0
The student
- does not satisfactorily achieve the learning outcomes defined for R&D competence

Qualifications

Evidence-Based Nursing

Go back to top of page