Summer Game Studies (20cr)
Code: C-10108-R504TL148-3004
General information
- Enrollment
 - 15.03.2024 - 13.05.2024
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 01.05.2024 - 31.08.2024
 - Implementation has ended.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 20 cr
 
- Institution
 - Lapland University of Applied Sciences, 20.5.-23.8.2024 Kesäpelien aloitustilaisuus 20.5.2024 klo 10.00 Teams Kesäpelien päätöstilaisuus 23.8.2023 klo 9:00 Lomat: 17.-23.6
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Seats
 - 0 - 1
 
- Course
 - C-10108-R504TL148
 
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
The aim of the course is that the student will be able to: - build a functional game implementation using a game engine, - work as a member of a game team, - be able to implement several different game mechanics and assets into the game, and - design their own game implementation based on their idea.
                    
Methods of completion
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän
                    
Content
The course covers the following topics: - Unreal Engine Basics, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Physics, Sounds, Behaviourtree - Blender - 3D Modeling, UV Map, Rig, Texturing, Animation - SunstancePainter - Game Design - Concept Art - Game Sounds - Game Production - Teamwork and Tools
                    
Location and time
20.5.-23.8.2024 Kesäpelien aloitustilaisuus 20.5.2024 klo 10.00 Teams Kesäpelien päätöstilaisuus 23.8.2023 klo 9:00 Lomat: 17.-23.6
                    
Materials
Opintomateriaali jaetaan verkossa opiskelijoiden saataville opintojakson aikana. Materiaali on digitaalisessa muodossa ja koostuu pääasiassa videoista ja tutoriaaleista. Tuntien teoriaosiot videoidaan ja nämä materiaalit ovat käytössä koko projektin ajan.
                    
Teaching methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Opiskelijoille tarjotaan ryhmätyötilat Rovaniemen Kampuksella. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että Rovaniemen kampuksella paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän. Opintojaksolla käydään mm. seuraavia asioita: - Unreal Engine - Perusteet, Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree - Blender - 3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi - SubstancePainter - Pelisuunnittelu - Konseptitaide - Peliäänet - Pelituotanto - Tiimityö ja työkalut
                    
Student workload
480h luentoja ja ryhmätyöskentelyä, 60h itsenäistä opiskelua. Tiimityön sujuvuuden kannalta on helpompaa, jos opintojakson aikana ei ole lisäksi päivätyötä/harjoittelua.