Skip to main content

Research and Development Methods (3cr)

Code: SHO4B3-3010

General information


Enrollment
01.11.2018 - 25.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.02.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor of Health Care, Nursing
Teachers
Tanja Hautala
Hannu Tuuri
Course
SHO4B3

Content scheduling

- Lyhyt kertaus näyttöön perustuvasta toiminnasta ja tutkimusprosessin pääpiirteistä
- Laadullinen tutkimus
- Määrällinen tutkimus
- Toimintatutkimus.
- Kirjallisuuskatsaus

Objective

Students are able to contribute to development, innovation and research processes. They critically evaluate and use scientific publications. Students can describribe common research, development and analytical methods

Content

Qualitative and quantitative research methods, action research, central analytical methods

Materials

Aveyard H. (2014). Doing a literature review in health and social care: a practical guide.
Grove S., Burns N. & Gray J. (2012). The practice of nursing research.
Stolt M., Axelin A. & Suhonen R. toim. (2015). Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopiston julkaisuja.
Metsämuuronen J. (2009). Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä.
Kankkunen P. & Vehviläinen-Julkunen, K. (2013). Tutkimus hoitotieteessä.
Hoitotiede ja Tutkiva Hoitotyö -lehdet
Muu ajankohtainen tutkimuskirjallisuus ja lähdemateriaali

Teaching methods

Luennot ja harjoitteet, ryhmä- ja seminaarityöskentely,Moodle-keskustelu/-pohdinta, Itsenäinen tehtävä

Student workload

Luentoja ja harjoitteita 20 h, seminaarityöskentelyä 4 h, itsenäistä työskentelyä 54 tuntia

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criterias written in the study entity of Evidence-Based Nursing and Decision-Making during the middle phase of the studies.

Qualifications

Evidence-Based Nursing

Go back to top of page