Research and Development Methods (3cr)
Code: SHO4B3-3010
General information
- Enrollment
- 01.11.2018 - 25.02.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.02.2019 - 31.05.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor of Health Care, Nursing
- Teachers
- Tanja Hautala
- Hannu Tuuri
- Course
- SHO4B3
Content scheduling
- Lyhyt kertaus näyttöön perustuvasta toiminnasta ja tutkimusprosessin pääpiirteistä
- Laadullinen tutkimus
- Määrällinen tutkimus
- Toimintatutkimus.
- Kirjallisuuskatsaus
Objective
Students are able to contribute to development, innovation and research processes. They critically evaluate and use scientific publications. Students can describribe common research, development and analytical methods
Content
Qualitative and quantitative research methods, action research, central analytical methods
Materials
Aveyard H. (2014). Doing a literature review in health and social care: a practical guide.
Grove S., Burns N. & Gray J. (2012). The practice of nursing research.
Stolt M., Axelin A. & Suhonen R. toim. (2015). Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopiston julkaisuja.
Metsämuuronen J. (2009). Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä.
Kankkunen P. & Vehviläinen-Julkunen, K. (2013). Tutkimus hoitotieteessä.
Hoitotiede ja Tutkiva Hoitotyö -lehdet
Muu ajankohtainen tutkimuskirjallisuus ja lähdemateriaali
Teaching methods
Luennot ja harjoitteet, ryhmä- ja seminaarityöskentely,Moodle-keskustelu/-pohdinta, Itsenäinen tehtävä
Student workload
Luentoja ja harjoitteita 20 h, seminaarityöskentelyä 4 h, itsenäistä työskentelyä 54 tuntia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criterias written in the study entity of Evidence-Based Nursing and Decision-Making during the middle phase of the studies.
Qualifications
Evidence-Based Nursing