Skip to main content

Change Management (3cr)

Code: LT00CW95-3007

General information


Enrollment
10.11.2025 - 14.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.01.2026 - 22.02.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
SeAMK Seinäjoki, Frami
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Teachers
Sami Kautto
Course
LT00CW95

Evaluation scale

1-5

Objective

The student understands the basics of strategic change, the key models of change management and is able to look at change from the point of view of both personnel and management. After completing the course, the student is able to use change management tools and understand the importance of leadership in implementing change. The student understands the importance of engagement and communication in implementing change.

Content

- planning and implementing strategic and major change
- change management tools and change steps
- change management at the individual, team, and organizational levels
- change in terms of people, organization, and cooperation
- supervisor as a change management leader
- implementation of change in the work community, resistance to change, and consideration of emotions

Materials

Kurssikirja:

1. Korhonen, H. & Bergman, T. (2019). Johtaja muutoksen ytimessä: Käsikirja uudistumismatkalle. Alma Talent.

https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991277622505969 (rajattomasti lainattava ekirja)
Tai vaihtoehtoisesti:

2. Pirinen, H. (2023). Esimies muutoksen johtajana. Talentum. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991373394105969?sid=3249049038 tai vanhempi painos käy myös 2014 https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991089646805969. Kirjaa on saatavilla printtikirjana ja ekirjana.

Muut täydentävät kirjat:

3. Unkari-Virtanen, L., & Rahmel, P. (2019). Muutosjohtajan pelimerkit. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://seamk.finna.fi/Record/aoe.1590?sid=3125546409

4. Kotter, J. P. & Tillmann, M. (1997). Muutos vaatii johtajuutta. Rastor. https://seamk.finna.fi/Record/seamk.99226286805969

5. Nurmi, H. (2021). Toimitusjohtaja: Johda ja ajattele kuin menestyvä toimitusjohtaja. Kauppakamari. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991288926805969

6. Nurmi, K. (2012). Kipeän muutoksen lääkkeet: Kohti parempia muutoksia. Infor.

https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991024556805969

7. Rahmel, P. & Unkari-Virtanen, L. (toim.). (2020). Muutosjohtajan mikroteot. Metropolia Ammattikorkeakoulun julkaisuja. Mikrokirjat n:o 34. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-328-141-7
Muu oppimateriaali:

Honkanen, H. (2021). Muutoksen psykologiaa – muutosjohtamisen viisi vipuvartta. Teoksessa Moniääniset tulevaisuudet? Työn Tuuli 2/2021, s. 56-60. https://www.henry.fi/ajankohtaista/tyon-tuuli/2021/tyon-tuuli-22021.html

Kallankari, S. (2019). Muutoksen johtaminen arjessa. Kustannus Oy Duodecim. 60 minuutin muutosjohtamisen oppimateriaali. https://seamk.finna.fi/Record/seamk_electronic.991242126205969
https://www-oppiportti-fi.libts.seamk.fi/op/dvk00163

Teaching methods

Opintojakso on 100% verkkokurssi. Opintojakso vaatii itsenäistä ja tavoitteellista opiskelua kurssin aikataulun mukaisesti. Ryhmätöitä tai opetustapaamisia ei opintojaksolla ole. Opintojaksoon kuuluu videoluentojen läpikäyntiä ja niihin liittyvä tehtävä ja lisäksi laajempi kirjallinen lopputyö.

Opintojakson tehtävät:

1. Tehtävät 0-4 eli videoiden/äänitteiden, artikkelien ja muutosjohtamisen mallin läpikäynti ja kommentointi. Yhteensä viisi (5) tehtävää. Arviointi hyväksytty/hylätty.
2. Muutoskirja. Kirjallinen harjoitustyö. Arviointi 0-5.

Student workload

3*27h=81h
1. Tehtävät 0-4 eli videoiden/äänitteiden, artikkelien ja muutosjohtamisen mallin läpikäynti ja kommentointi. Yhteensä viisi (5) tehtävää. 27h
2. Muutoskirja. Kirjallinen harjoitustyö. 54h

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to name change management models and shows that he/she is familiar with strategic change and its implementation.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to name the models and emotions of change management as the means of implementing change in the work community. The student demonstrates that he or she is familiar with change management in supervisory work.

Assessment criteria, excellent (5)

The student understands the benefits and means of change management in implementing change in the work community. The student is able to apply the most important change in management methods. The student is able to comprehensively evaluate the planning and implementation of change management.

Go back to top of page