A virtual adventure in acute care - emergency patients in a 360° environment (3cr)
Code: XX00DX19-3002
General information
- Enrollment
- 22.04.2025 - 09.11.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.09.2025 - 14.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- SeAMK Nursing and Public Health Nursing
- Campus
- SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 200
- Degree programmes
- Bachelor of Health Care, Nursing
- Teachers
- Riikka Halmesmäki
- Tiina Koskela
- Groups
-
MSH25KBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH25SBachelor of Health Care, Nursing
-
MTH25Bachelor of Health Care, Public Health Nursing
-
MSH24KBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH25KBachelor of Health Care, Nursing, Full-time studies
-
MSH23SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
MSH24SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH24KBachelor of Health Care, Nursing, Full-time studies
-
SH24SBachelor of Health Care, Nursing
-
MTH24Bachelor of Health Care, Public Health Nursing
-
MSH25SBachelor of Health Care, Nursing, Multimodal implementation
-
SH23SBachelor of Health Care, Nursing
- Course
- XX00DX19
Evaluation scale
Passed/failed
Objective
Student
- learn about different acute care environments through 360° images
- become familiar with the care of acutely ill patients in different care environments
- learn how to plan, implement and evaluate the care of acutely ill patients in different acute care settings
- be able to support patients and their relatives in the event of sudden illnes
Content
- Getting to know the emergency care, emergency services, intensive care, the emergency department and the cardiac unit - Care pathway for the acutely ill cardiac patient
- Care pathway for patients with acute respiratory distress
- Care pathway for the acutely ill neurological patient
- Care pathway for the acutely ill infectious disease patient
- Care pathway for a trauma patient
Materials
Kuisma, M. Holmström, P. Nurmi, J. Porthan, K. & Taskinen, T. 2021. Ensihoito. Sanoma Pro Oy. (tai vanhempi painos)
Alanen, P., Hakio, N. & Koskela, T. 2022. Tehohoitotyö, Sanoma Pro Oy.
Alanen, P., Jormakka, J. & Kettunen, J. 2023. Oireista työdiagnoosiin. Ensihoitopotilaan tutkiminen ja arviointi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Akuuttihoitotyön lääkkeet, Terveysportti (soveltuvin osin)
Akuuttihoitotyön opas, Terveysportti (soveltuvin osin)
Teaching methods
Täysin itsenäisesti suoritettava verkko-opinto.
Opinto suoritetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä. Opinto suoritetaan itsenäisesti omaan tahtiin toteutusaikana. Opinto ei sisällä yhteisiä tapaamisia, eikä pari- tai ryhmätyöskentelyä.
Opiskelija perehtyy teoria-aineistoon, tekee virtuaalicaset sekä tentin annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojakso edellyttää itsenäistä työskentelyä ja aikataulun suunnittelua.
Exam schedules
Moodle-oppimisympäristössä on tentti, jonka voi tarvittaessa uusia.
Completion alternatives
Opintojaksolla ei ole vaihtoehtoista toteutustapaa
Student workload
1 op = 27h opiskelijan työtä. Varaa riittävästi aikaa opintojakson läpi käymiseen. Moodlen lokitietoja käytetään opiskelijan osallistumisen ja opiskelun todentamiseen.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty:
Opiskelija
- soveltaa opittua teoriatietoa virtuaalisimulaatiotilanteissa
- osaa reflektoida omaa oppimistaan ja kehitystään opintojakson aikana
- opintojakson tehtävien ja harjoitusten suorittaminen määräaikaan mennessä
Assessment criteria, approved/failed
Accepted
Student
- understand and apply the theoretical knowledge acquired in virtual simulation situations
- is able to reflect on his/her own learning and development during the course
-completion of course assignments and exercises by the deadline
Failed
Student
- does not demonstrate sufficient mastery of theoretical knowledge and its application in virtual simulation situations. - cannot reflect on his / her own learning and development.
- fails to complete tasks and exercises and does not demonstrate an acceptable level of competence in them
Further information
Opintojakson suoritukset arvioidaan kuukauden kuluessa siitä, kun ne ovat valmiit.