Research and Development Methods in Nursing Science (3cr)
Code: SH00CN64-3007
General information
- Enrollment
 - 13.11.2023 - 20.02.2024
 - Registration for the implementation has ended.
 
- Timing
 - 18.03.2024 - 02.06.2024
 - Implementation has ended.
 
- Number of ECTS credits allocated
 - 3 cr
 
- Local portion
 - 3 cr
 
- Mode of delivery
 - Contact learning
 
- Unit
 - SeAMK Nursing and Public Health Nursing
 
- Campus
 - SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
 
- Teaching languages
 - Finnish
 
- Degree programmes
 - Bachelor of Health Care, Nursing
 - Degree Programme in Public Health Nursing
 
- Teachers
 - Niina Keskinen
 
- Course
 - SH00CN64
 
Evaluation scale
1-5
                    
Objective
The student 
-can critically evaluate and use scientific publications. 
-can describe common research, development and analytical methods.
                    
Content
Qualitative and quantitative research methods, action research, central analytical methods
                    
Materials
Opettajan määrittelemät osiot kyseisistä teoksista:
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2018. Tutkimus hoitotieteessä. Sanoma Pro.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Tammi.
- Stolt, M., Axelin, A., & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto. 
- Kostamo, P., Airaksinen, T., & Vilkka, H. 2022. Kirjoita itsesi asiantuntijaksi -Opas toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Art House. 
- Moodlessa oleva materiaali.
                    
Teaching methods
Lähiopetus: Luennot ja tunneilla tehtävät harjoitukset
Itsenäinen opiskelu: Osatehtävien tekeminen kotona, tunneille valmistautuminen, materiaaleihin ja kirjallisuuteen perehtyminen
                    
Employer connections
Opintojakso ei sisällä harjoittelua.
                    
Exam schedules
Opintojakson lopussa tentti.
                    
Completion alternatives
Ei ole.
                    
Student workload
Opintojakso 3 op, eli 81h.
Lähiopetus 28h, itsenäistä opiskelua ja osatehtävien tekemistä/luennoille valmistautumista 53h
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
1-2
The student
- knows research and development methods and can use them in R&D processes.
                    
Assessment criteria, good (3)
3-4
The student
- purposefully utilizes research and development methods in R&D processes.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
5
The student
- applies his/her research and development competence to various assignments, projects, final thesis and into the nursing profession.
                    
Assessment criteria, approved/failed
Failed = 0
The student
- does not satisfactorily achieve the  learning outcomes defined for R&D competence.
                    
Qualifications
Evidence-Based Nursing (2cr) course should be passed.
Introduction to Research and Development (2cr) -course should be passed.