Evaluation methods (5cr)
Code: KG30TUAR03-3003
General information
- Enrollment
- 01.08.2020 - 15.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2020 - 31.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Development and Management of Social Work and Health Care
- Teachers
- Kaija Loppela
- Course
- KG30TUAR03
Evaluation scale
1-5
Objective
Students know how to compare various evaluation approaches and how to apply appropriate methods throughout the evaluation process.
Content
Evaluation approaches and methods
Summative evaluation
Process evaluation
Inclusivity evaluation
Realistic evaluation
Materials
Oheiskirjallisuutta
Eräsaari, R ym. 1999. Arviointi ja asiantuntijuus. Helsinki: Gaudeamus.
Kalliola, S., Nakari, R. 2004. Yhteistoiminta ja kuntien työpaikkojen kehittäminen, Laatuverkoston arviontitutkimus.
Kivipelto, M. 2006. Sosiaalityön kriittinen arviointi. Sosiaalityön kriittisen arvioinnin perustelut, teoriat ja menetelmät (Critical evaluation of social work. Justifications, theories and methods for the critical evaluation of social work). Akateeminen väitöskirja, Tampereen Yliopisto.
Loppela, K. 2004. Ihiminen ja työ - keskustellen työkuntoon. Työyhteisön kehittäminen työkykyä ylläpitävän toiminnan viitekehyksessä. Akateeminen väitöskirja. Tampereen yliopisto.
Patton, M. 2012. Developmental evaluation: applying complexity concepts to enhance innovation and use.
Patton, M. 1996. Utilization-Focused Evaluation. Thousand Oaks, California: SAGE Publications.
Patton, M.1990. Qualitative Evaluation and Research Methods. Newbury Park: Sage.
Pawson, R. & Tilley, N. 1007. Realistic Evaluation. London: Sage.
Robson, C. , Lindqvist, T. 2001: Käytännön arvioinnin perusteet. Opas evaluaation tekijöille ja tilaajille.
Rossi, P.H. & Freeman, H.E. 1993. Evaluation. A systemic Approach 5. Newbury Park: Sage.
Seppälä-Järvelä, R. 2004. Prosessiarviointi kehittämisprojektissa. Stakes. Opas käytäntöihin
Seppänen-Järvelä; R. ym.(toim.) 2015. Yksilöllisesti räätälöity ja työhön kytketty: kelan työhönkuntoutuksen kehittämishankkeen arviointitutkimus
Virtanen, P. 2007. Arviointi: Arviointitiedon luonne, tuottaminen ja hyödyntäminen. Helsinki: Edita.
Teaching methods
Luennot, opetuskeskustelu, harjoitukset, kirjallisuuteen perehtyminen, itsenäiset tehtävät
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1-2)
Students know how to describe various evaluation approaches and methods.
.
Assessment criteria, good (3)
Good (3-4)
Students know how to compare various evaluation approaches and methods.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5)
Students know how to analyze various evaluation approaches and methods
Qualifications
No previous studies are required.