Introduction to Research and Development (2cr)
Code: YPO1C2-3108
General information
- Enrollment
- 01.08.2020 - 11.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2021 - 28.02.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor of Health Care, Nursing
- Teachers
- Meri Matala-Aho
- Course
- YPO1C2
Evaluation scale
Passed/failed
Content scheduling
- tieteellinen ajattelu ja arkiajattelu
- yleinen tutkimusetiikka
- keskeisiä tutkimusmenetelmiä
- tutkimuksen peruskäsitteet ja rakenne
- tutkimusprosessin ja - raportin vaiheet
- tutkiva ja kehittävä työote
Objective
The student is able to
- identify differences in scientific and everyday thinking
- define different approaches to research and basics concepts of research
- present the stages of a research process and reporting (structure)
- explain the importance of critical thinking in research and development work
- give examples of the meaning of research ethics
Content
- scientific and everyday thinking
- general research ethics
- central research methods
- basic concepts and structure of research
- states of research process and report
- research&development approach to work
Materials
- Hirsjärvi S., Remes P., Sajavaara P. TUTKI JA KIRJOITA 2009, tai 2012. Tammi.
- Materiaalit Moodlessa.
- Kurssin yhteydessä ilmoitettava materiaali.
Teaching methods
Luennot, itsenäinen opiskelu, kirjalliset tehtävät, seminaarit
Student workload
Luennot ja seminnarit 22h Itsenäinen opiskelu 32h
Assessment criteria, approved/failed
- Hyväksytty: Opiskelija osoittaa osaamistavoitteissa esitetyn osaamisensa suorittamalla opintojaksoon kuuluvat tehtävät hyväksytysti.
- Hylätty: Opiskelija ei saavuta opintojakson osaamistavoitteita eikä pysty osoittamaan osaamistaan niissä
Assessment criteria, satisfactory (1)
x
Assessment criteria, approved/failed
- Pass/fail
Pass:
The student demonstrates the competencies defined as the learning goals of the course and acceptably carries out the possible assignments related to the course.
Fail:
The student does not achieve the learning goals of the course and is not able to demonstrate their competencies.
Qualifications
No prerequisites