Skip to main content

Practical Training in Public Health Nursing of Work-Age Adults and Their Communities (6cr)

Code: THO4H6-3002

General information


Enrollment
09.04.2020 - 04.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.03.2020 - 13.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
6 cr
Local portion
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Public Health Nursing
Teachers
Marja Toukola
Anita Keski-Hirvi
Else Vierre
Course
THO4H6

Evaluation scale

Passed/failed

Objective

Students can explain what good occupational health service involves. They are able to assess the effects that work, work communities and environments can have on people's health. Students know how to plan, implement and evaluate action to promote the health of their clients (individuals, families, groups, workplaces, work or other communities). Students know how to work in multiprofessional work communities and in multiprofessional and multidisciplinary networks. They are able to plan, implement and evaluate rehabilitative public health nursing to promote the health and work capacity of work-age people, workplaces and communities.

Content

Practical training in occupational health services. eDrug Care Certificate. Assignments

Teaching methods

Harjoittelu

Student workload

Harjoittelu 175 tuntia

Assessment criteria, approved/failed

YLEISET AMMATTIKORKEAKOULUTUTKINNON OSAAMISTAVOITTEET
- yleiset tavoitteet tehdään koko syventävän harjoittelun ajalle
ITSENSÄ KEHITTÄMISOSAAMINEN JA EETTINEN OSAAMINEN
Opiskelija osaa arvioida kriittisesti terveydenhoitajatyön osaamistaan ja kehittää sitä näyttöön perustuen eri hoitoympäristöissä sekä arvostaa itseään tulevana terveydenhoitajana.
Opiskelija osaa toimia eettisesti ja muita ihmisiä arvostaen.
Opiskelija soveltaa terveydenhoitajatyössä asiakkaasta kerättyjen tietojen edellyttämää tietosuojaa.
VIESTINTÄ- JA VUOROVAIKUTUSOSAAMINEN
Opiskelija kehittää omia vuorovaikutustaitojaan.
Opiskelija kykenee luottamukselliseen ja avoimeen vuorovaikutussuhteeseen asiakkaan kanssa.
Opiskelija osaa raportoida terveydenhoitajatyötä
KEHITTÄMISTOIMINNAN OSAAMINEN
Opiskelija osaa kehittää terveydenhoitajatyötä näyttöön perustuen.
Opiskelija osaa työskennellä moniammatillisesti terveydenhoitajatyössä.
ORGANISAATIO-, YHTEISKUNTA- JA KANSAINVÄLISYYSOSAAMINEN
Opiskelija osaa toimia terveydenhoitajatyön ympäristöissä ammattiaan säätelevien lakien ja normien mukaisesti sekä edistää ympäristön kestävää kehitystä.
Opiskelija osaa toimia monikulttuuristen asiakkaiden kanssa.

TERVEYDENHOITAJATYÖN OSAAMISTAVOITTEET
- joka harjoittelusektorille tehdään erilliset tavoitteet
TERVEYDENHOITAJATYÖN ASIAKKUUS- JA OHJAAMISOSAAMINEN
Opiskelija osaa vastaa asiakkaan turvallisuudesta.
Opiskelija osaa soveltaa asiakaslähtöisiä toimintatapoja ja osallistaa asiakasta yksilöllisesti sekä tukea hänen voimavarojaan terveydenhoitajatyössä.
Opiskelija osaa ohjata asiakasta terveyden ylläpitämisessä ja edistämisessä.
PÄÄTÖKSENTEKO-OSAAMINEN JA YKSILÖN, PERHEEN, RYHMÄN JA YHTEISÖN TERVEYDENHOITAJATYÖN OSAAMINEN
Opiskelija osaa tehdä itsenäisesti terveystarkastuksia toimintayksikössä: Seulontatutkimusten tekeminen, tulosten arviointi ja asiakkaan ohjaaminen sekä päätöksenteko.
Opiskelija osaa tehdä itsenäisesti toimintayksikön muut keskeiset tehtävät (esim. kotikäynnit, työpaikkakäynnit, ryhmätoiminta).
Opiskelija ymmärtää tarttuvien tautien ehkäisyn ja osaa toteuttaa virallista rokotusohjelmaa.
Opiskelija osaa arvioida yhteisöjen ja ympäristöjen vaikutuksia asiakkaan terveyteen.

TÄYDENNETTÄVÄN/HYLÄTYN HARJOITTELUN KRITEERIT TERVEYDENHOITAJATYÖN SYVENTÄVISSÄ OPINNOISSA:
Realistinen tavoitteen asettaminen ja itsearviointi on puutteellista.
Opiskelija välttelee/valikoi terveydenhoitajan ammatin oppimistilanteita ja asiakaskontakteja.
Opiskelija ei tunnista vastuutaan ja sen merkitystä terveydenhoitajatyössä vaarantaen asiakkaan/potilaan kokeman turvallisuuden.
Opiskelija ei noudata sovittuja sääntöjä (esim. vaitiolovelvollisuus) eikä ohjeita hoitotyössään.
Opiskelijan käyttäytyminen on epäasiallista ja hyvien tapojen vastaista.
Opiskelija on passiivinen eikä tuo esiin näkemyksiään käytännön tilanteissa.
Opiskelija ei kykene yhteistyöhön/ yhteistyökyvyssä on suuria puutteita hänen työskennellessään asiakkaan ja hänen perheensä, työyhteisön, moniammatillisten työryhmien ja muiden eri yhteistyötahojen kanssa.
• Opiskelija on haluton/kykenemätön kohtaamaan monikulttuurisia asiakkaita
• Opiskelija kohtaa asiakkaan rutiininomaisesti eikä tunnista yksilön/ perheen erilaisia tarpeita
• Opiskelija ei ymmärrä ohjauksen ja opetuksen merkitystä osana kokonaisvaltaista terveydenhoitajatyötä eikä ole motivoitunut asiakkaan ohjaukseen. Opiskelija jää passiivisena sivuun asiakkaan opetus- ja ohjaustilanteissa
• Opiskelijalla on tiedollisia ja taidollisia puutteita terveydenhoitajatyön suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
• Opiskelija ei tunnista terveydenhoitajan vastuuta turvallisessa lääkehoidossa ja rokotustoiminnassa. Opiskelija ei hallitse lääkelaskentaa (toistuvia virheitä) eikä perustietoa lääkehoitojen/rokotteiden vaikutuksista
• Opiskelijan aseptisessa työskentelyssä on jatkuvasti puutteita
• Opiskelija ei ymmärrä vastuutaan suullisessa ja kirjallisessa tiedottamisessa (ei osaa havainnoida eikä tiedottaa).

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criterias written in the study entity of Practical training in Advanced Public Health Nursing during the ending phase of the studies

Qualifications

Theoetical studies on public health nursing of work-age adults and their communities, drug calculations.

Go back to top of page