Skip to main content

Planning of Crop 1 (5cr)

Course unit code: KA01CMATU03

General information


Credits
5 cr

Objective

Students will improve their knowledge and skills in the planning and development of crop production on a farm. They will be competent in using a cultivation planning programme in making notes pertaining to cultivation. The student becomes familiar with the calculation and analysis of nutrient budgets. Students will also acquire skills to develop the nutrient budget of a farm.

Content

Part 2. Nutrient balance in plant production
- Trade balance
- Field balance
- Livestock and manure balance
- Analysis of balances
- Development of the nutrient budget of a farm

Qualifications

Kaikille yhteiset kasvituotannon opinnot.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Taso 1. Opiskelija osaa tehdä viljelysuunnitelman ja laskea maatilan ravinnetaseita ohjatusti sekä nimeää niihin vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija löytää keinoja, joilla maatilan viljelyä ja ravinnetaloutta voidaan kehittää.

Taso 3. Opiskelija osaa tehdä viljelysuunnitelman ja laskea maatilan ravinnetaseet. Opiskelija selittää, kuinka eri tekijät vaikuttavat tilan taseisiin ja viljelysuunnitelman tekoon. Opiskelija analysoi ja tulkitsee maatilan viljelyä ja ravinnetaseita.

Taso 5. Opiskelija osaa tehdä viljelysuunnitelman ja laskea maatilan ravinnetaseet. Opiskelija pohtii ja perustelee taseisiin ja viljelysuunnitelmaan vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija analysoi tilan viljelyä ja ravinnetaseita sekä esittää niiden pohjalta konkreettisia tilan kehittämistoimenpiteitä.

Materials

Part 2.
- Myyrinmaa et al. 2001. Ravinnetaseopas. Kestävä kehitys Vantaanjoella. Uusimaa Regional Environment Centre.
Availability: http://tiny.cc/abq7jx

- Ravinnetaseet. 2008. Ympäristötuen lisätoimenpide lannoituksen ja sadon ravinnemäärien seurantaan. Agency for Rural Affairs.
Availability: http://www.mavi.fi/fi/oppaat-ja-lomakkeet/viljelija/Documents/Ravinnetaseohje_2008.pdf

- Other material as indicated by the lecturer.

Teaching methods

Part 1.
Introductionlessons and Co-operative and problem based learning. Students work together making crop production related plans for real farm.
Part 2.
- Contact teaching: 40 %
- Approved assignment: 30 %
- Approved exam: 30 %

Go back to top of page