Marketisation and Social Work (5cr)
Course unit code: KF21VVO09
General information
- Credits
- 5 cr
Objective
Student is aware of the marketisation of social services and the problems related to welfare markets.
Content
Social services are produced in welfare societies that are increasingly marketised. Studetn familiarises with the books and writes a six page essay on: what the marketisation of social services means, what are different ways to marketisations and how marketisation manifests itself to individuals?
Qualifications
No previous studies are required.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Grading: pass/fail:
Student understands and is able to assess the problematic nature of marketised social services from different angles.
Materials
Aaltio, Elina (2013) Hyvinvoinnin uusi järjestys. Helsinki: Gaudeamus.
Hiilamo, Heikki (2015) Hyvinvoinnin vakuutusyhtiö: mistä sote-uudistuksessa on kysymys? Helsinki: Into.
Helne, Tuula & Laatu, Markku (toim.) (2006) Vääryyskirja. Helsinki: Kelan tutkimusosasto.
Koskiaho, Briitta (2008) Hyvinvointipalvelujen tavaratalossa. Palvelutalous ja sosiaalipolitiikka Englannissa, Ruotsissa ja Suomessa. Tampere: Vastapaino.
Lehto, Markku (2014) Markkinat, sosiaaliturva ja yksilön voima. Tampere: KAKS ? Kunnallisalan kehittämissäätiö.
Särkelä, Riitta; Siltaniemi, Aki; Rouvinen-Wilenius, Päivi; Parviainen, Heikki & Ahola, Eija (2014) Hyvinvointitalous. SOSTE: Suomen sosiaali ja terveys ry.
Teaching methods
Distance learning