Skip to main content

Marketisation and Social Work (5cr)

Course unit code: KF21VVO09

General information


Credits
5 cr

Objective

Student is aware of the marketisation of social services and the problems related to welfare markets.

Content

Social services are produced in welfare societies that are increasingly marketised. Studetn familiarises with the books and writes a six page essay on: what the marketisation of social services means, what are different ways to marketisations and how marketisation manifests itself to individuals?

Qualifications

No previous studies are required.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Grading: pass/fail:
Student understands and is able to assess the problematic nature of marketised social services from different angles.

Materials

Aaltio, Elina (2013) Hyvinvoinnin uusi järjestys. Helsinki: Gaudeamus.

Hiilamo, Heikki (2015) Hyvinvoinnin vakuutusyhtiö: mistä sote-uudistuksessa on kysymys? Helsinki: Into.

Helne, Tuula & Laatu, Markku (toim.) (2006) Vääryyskirja. Helsinki: Kelan tutkimusosasto.

Koskiaho, Briitta (2008) Hyvinvointipalvelujen tavaratalossa. Palvelutalous ja sosiaalipolitiikka Englannissa, Ruotsissa ja Suomessa. Tampere: Vastapaino.

Lehto, Markku (2014) Markkinat, sosiaaliturva ja yksilön voima. Tampere: KAKS ? Kunnallisalan kehittämissäätiö.

Särkelä, Riitta; Siltaniemi, Aki; Rouvinen-Wilenius, Päivi; Parviainen, Heikki & Ahola, Eija (2014) Hyvinvointitalous. SOSTE: Suomen sosiaali ja terveys ry.

Teaching methods

Distance learning

Go back to top of page