Skip to main content

Providers of Social Services (5cr)

Course unit code: KF21JOHT07

General information


Credits
5 cr

Objective

Student is aware of the processes and roles in producing social services and learn to manage them.

Content

Various providers: public, private and third sector and changes related to them
Complex organizations, changing settings and the concequences to clients.

Qualifications

No previous studies are required.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Student is able to descibe different complex organisations and settings for social service provision.

Assessment criteria, good (3)

Student is able to compare different complex organisations and settings for social service provision and consider the concequences from the clients' point of view.

Assessment criteria, excellent (5)

Student is able to analyse critically the different types and settings of service production and envision the concequences for clients, services providers and esoecially the staff.

Materials

For example:

Anttonen, Anneli, Haveri, Arto, Lehto, Juhani & Palukka, Hannele (toim.) (2012) Julkisen ja yksityisen rajalla. Julkisen palvelun muutos. Tampere: Tampere University Press.

Juhila, Kirsi & Günther, Kirsi (2013) Kunnan, järjestöjen ja asiakkaiden oikeudet ja velvollisuudet tilaaja-tuottajamallissa. Tutkimus asumispalvelujen tarjouspyyntöasiakirjoista. Janus 21 (4) 2013, 298?313.

Koskiaho, Briitta (2008) Hyvinvointipalvelujen tavaratalossa. Palvelutalous ja sosiaalipolitiikka Englannissa, Ruotsissa ja Suomessa. Tampere: Vastapaino.

Nylund, Marianne & Yeung, Anne Birgitta (2005) Vapaaehtoistoiminta. Anti, arvot ja osallisuus. Tampere: Vastapaino.

Toikko, Timo (2012) Sosiaalipalveluiden kehityssuunnat. Tampere: Tampere University Press.

Palola, Elina & Karjalainen, Vappu (toim.) (2011) Sosiaalipolitiikka ?Hukassa vai uuden jäljillä? Helsinki: THL.

Lehtinen, Sanna (2013) Julkisen sektorin apulaiset, kansalaisyhteiskunnan talkoolaiset : Suomen evankelis-luterilaiset seurakunnat Euroopan sosiaalirahaston projekteissa. Helsinki: Helsingin yliopisto.

Go back to top of page