Palvelujen konseptointi (5op)
Opintojakson tunnus: CA00BI52
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Vastuuhenkilö
- Elina Ojala
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kehittää palvelukonseptia asiakaslähtöisesti ja tutkimustietoon perustuen prosessit ja resurssit huomioiden. Opiskelija osaa esitellä strategisen suunnittelun ja johtamisen perusteet. Opiskelija osaa hyödyntää ennakointia, innovatiivisuutta ja luovuutta palvelukonseptien kehittämisessä. Opiskelija osaa arvioida kehitettävän konseptin liiketaloudelliset realiteetit ja tavoitteet.
Sisältö
- asiakaslähtöinen kehittäminen
- strateginen suunnittelu ja johtaminen
- innovatiivisuus ja luovuus liiketoiminnassa
- ennakointimenetelmät
- palvelukonseptin taloudellinen suunnittelu
Esitietovaatimukset
- Yritystoiminta ja yrittäjyys, Henkilöstöjohtaminen ja esimiestyö ruokaketjussa, Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa asiakaslähtöisyyden, tutkimustiedon merkityksen ja palvelukonseptin prosessi- ja resurssilähtöisen kehittämisen periaatteita.
Opiskelija osaa luetella strategisen suunnittelun ja johtamisen perusteita.
Opiskelija tunnistaa ennakoinnin, innovatiivisuuden ja luovuuden merkityksen palvelukonseptien kehittämisessä.
Opiskelija osaa tulkita palvelukonseptin budjettia ja rahoitusta ja luetella siihen kuuluvat osa-alueet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella palvelukonseptin asiakaslähtöisesti perustuen tutkimustietoon ja hyödyntäen myös prosessi- ja resurssilähtöisen kehittämisen periaatteita
Opiskelija selittää strategisen suunnittelun ja johtamisen merkitystä.
Opiskelija osaa perustella ennakoinnin, innovatiivisuuden ja luovuuden merkitystä palvelukonseptien kehittämisessä.
Opiskelija osaa laatia palvelukonseptin budjetin ja suunnitella sen rahoituksen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella liiketaloudelliset realiteetit ja tavoitteet huomioivan palvelukonseptin asiakaslähtöisesti perustuen tutkimustietoon ja hyödyntäen prosessi- ja resurssilähtöisen kehittämisen periaatteita
Opiskelija osaa soveltaa ja arvioida strategisen suunnittelun ja johtamisen merkitystä osana palvelukonseptin suunnittelua.
Opiskelija soveltaa ennakoinnin, innovatiivisuuden ja luovuuden keinoja palvelukonseptien kehittämisessä.
Opiskelija osaa laatia perustellun palvelukonseptin budjetin ja suunnitella rahoituksen.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Lisätiedot
T&K&I osuus 4op