Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)
Toteutuksen tunnus: KMST2Y01-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.11.2016 - 17.05.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.01.2017 - 31.05.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Johanna Ikola
- Merja Juppo
- Opintojakso
- KMST2Y01
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
tiedottaminen
markkinointi
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.
Sisältö
- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)
Opetusmenetelmät
Markkinointi tuotannoissa: luento-opetus ja harjoitukset
tiedottaminen tuotannoissa: luento-opetus ja essee
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet
Lisätiedot
Opintojakson markkinoinnin osa on Moodlessa. Kurssin nimi on 7/16-17 Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa, markkinoinnin osuus 2 op (KUTU15, Merja Juppo, kevät 2017). Avain annetaan kurssille 1. luentokerralla
Tiedottamisen osa tulee Moodleen. Avain ilmoitetaan 1. kokoontumiskerralla.