Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa (5op)

Toteutuksen tunnus: KMST2Y01-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2016 - 17.05.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
09.01.2017 - 31.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurituottaja (AMK)
Opettajat
Johanna Ikola
Merja Juppo
Opintojakso
KMST2Y01

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

tiedottaminen
markkinointi

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa syventää markkinoinnin osaamistaan ja ymmärtää markkinoinnin asiakaslähtöisenä tapana toteuttaa tuotanto
- ymmärtää markkinoinnin merkityksen välttämättömänä osana onnistunutta tuotantoa
- hallitsee sisäisen ja ulkoisen tiedottamisen merkityksen tuotannoissa
- osaa hoitaa markkinointiin ja tiedottamiseen liittyviä perustehtäviä tuotannossa.

Sisältö

- markkinoiden segmentointi ja asemointi, markkinointistrategiat ja niiden suunnittelu, mielikuvamarkkinointi
- käytännön markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä ensimmäisessä tuotannossa (mm. markkinointi- ja tiedotussuunnitelma, tiedotteet, tiedotustilaisuudet, sisäisen tiedottamisen kanavat ja työkalut)

Opetusmenetelmät

Markkinointi tuotannoissa: luento-opetus ja harjoitukset
tiedottaminen tuotannoissa: luento-opetus ja essee

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 130 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

1 Opiskelija osaa ohjattuna toteuttaa markkinointi- ja tiedottamistoimenpiteitä tuotannossa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

3 Opiskelija ymmärtää markkinoinnin ja tiedottamisen merkityksen tuotannoissa ja kulttuurialalla sekä osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

5 Opiskelija osaa toteuttaa tarkoituksenmukaista ja tehokasta markkinointia ja tiedottamista tuotannossa. Hän pystyy ideoimaan uusia markkinointitapoja ja soveltamaan niitä tuotannossa.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin perusteet
Tuotannon perusteet

Lisätiedot

Opintojakson markkinoinnin osa on Moodlessa. Kurssin nimi on 7/16-17 Markkinointi ja tiedottaminen tuotannoissa, markkinoinnin osuus 2 op (KUTU15, Merja Juppo, kevät 2017). Avain annetaan kurssille 1. luentokerralla

Tiedottamisen osa tulee Moodleen. Avain ilmoitetaan 1. kokoontumiskerralla.

Siirry alkuun