Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (6op)

Toteutuksen tunnus: LT00CK78-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.10.2021 - 31.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.04.2022 - 25.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Terhi Anttila
Saija Råtts
Opintojakso
LT00CK78

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

-Luennot
-Yksilötyö
-Ryhmätyö

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.

Sisältö

- Markkinointiviestinnän keinot
- Markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa ja mobiilimarkkinointi
- Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Toimeksiannon laatiminen mainostoimistolle

Oppimateriaalit

-Halonen (2019). Vaikuttajamarkkinointi. Alma Talent.
-Rummukainen, M., Hakola, I. & Hiila, I. 2019. Sisältömarkkinoinnin työkalut. Helsinki. Alma Talent.
-Komulainen (2018). Menesty digimarkkinoilla. [Verkkokirja]. Helsinki: Helsingin seudun kauppakamari. Saatavana: https://kauppakamaritieto-fi.libts.seamk.fi/fi/s/ak/kirjat/menesty-digimarkkinoinnilla-2018/?coll=7 
-Kortesuo, K. 2014a. Sano se someksi 1. Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
-Kortesuo, K. 2014b. Sano se someksi 2. Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
-Siniaalto, M. 2014. Sosiaalisen median menestysreseptit. Helsinki: Helsingin Seudun Kauppakamari. Helsingin Kamari Oy & Marika Siniaalto.
-Juslén, J. 2011. Nettimarkkinoinnin karttakirja. Helsinki: Tietosykli.
-Kananen, J. 2013. Digimarkkinointi ja sosiaalinen media liiketoiminnassa. Miten yritykset voivat saavuttaa tuloksia digimarkkinoinnilla ja sosiaalisella medialla?. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Karjaluoto, H. 2010. Digitaalinen markkinointiviestintä : esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin. Helsinki: Docendo.
-Fill, Chris. 2006. Marketing communications : engagements, strategies and practice. Prentice Hall.
-Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot.
-Opintojakson moodle-sivustolla oleva materiaali (luentokalvot ja artikkelit)
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

-Luennot
-Ryhmätyö
-Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 160 h
- luennot sekä yksilö- ja ryhmätöiden purku noin 40 h
- ryhmätyöskentely noin 60 h
- itsenäistä opiskelua ja materiaaleihin perehtymistä noin 60 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa kiitettävästi suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.

Esitietovaatimukset

Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa

Siirry alkuun