Siirry suoraan sisältöön

Gateway to International Business: IGWIB18F

Tunnus: IGWIB18F

Kesto:
0.5 vuotta (0 op)

Aloituslukukausi:
Syksy 2018

Kuvaus

GATEWAY TO INTERNATIONAL BUSINESS/FALL is a one-semester programme on International Business intended for mobility students. The courses are from the Degree Programme for International Business (Bachelor of Business Administration)

Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op) 2018-2019 Syksy
2018
1. / 2018 2. / 2018
IGWIB18F-1000
Core courses in International Business

(Valitaan opintopisteitä: 0)

0
KD19BINT002 International Business Operations and Strategies 6 6 6 3 3
KD19BINT003 Cross-Cultural Business and Marketing Communication 6 6 6 3 3
KD06BNMA622 International Marketing Management and Research 6 6 6 3 3
KD19BINT004 International Business Simulation 4 4 4 2 2
IGWIB18F-1001
Digital Business

(Valitaan kaikki)

13
LT00BP07 Digital Business Models 5 5 5 2.5 2.5
LT00BP08 Digital Business Processes 5 5 5 2.5 2.5
KD06CNTT720 Creating Websites 3 3 3 1.5 1.5
IGWIB18F-1002
Industrial Management

(Valitaan kaikki)

9
LT00BP63 Introduction to Industrial Management 3 3 3 1.5 1.5
KD06BNMA621 Business-to-Business Marketing 3 3 3 1.5 1.5
KE16BUTU123 Logistics 3 3 3 1.5 1.5
IB17-1005
Target area studies

(Valitaan opintopisteitä: 6)

6
KD06BNMA639 Business in the EU 3 3 3 1.5 1.5
KD06CNMA690 Seminar on Business in Scandinavia 3 3 3 1.5 1.5
KD07CYEN294 Business in North America 3 3 3 1.5 1.5
KD07CNMA692 Business in Latin America 3 3 3 1.5 1.5
KD06CNMA710 Business in China 2 2 2 1 1
IGWIB17F-1001
Language and Culture Studies

(Valitaan kaikki)

6
KD06APSU012 Finnish Language and Culture 3 3 3 1.5 1.5
KD07CYEN225 Doing Business in English 3 3 3 1.5 1.5
IGWIB18F-1003
Research skills

(Valitaan opintopisteitä: 0)

0
KD19BRW002 Research Methods 3 3 3 1.5 1.5
Yhteensä 0 67 67 33.5 33.5

Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.

Yleiset kompetenssit (AMK)

1 Oppimisen taidot

- osaa arvioida ja kehittää osaamistaan ja oppimistapojaan
- osaa hankkia, käsitellä ja arvioida tietoa kriittisesti
- kykenee ottamaan vastuuta ryhmän oppimisesta ja opitun jakamisesta

Research Methods
2 Eettinen osaaminen

- kykenee ottamaan vastuun omasta toiminnastaan ja sen seurauksista
- osaa toimia alansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- osaa ottaa erilaiset toimijat huomioon työskentelyssään
- osaa soveltaa tasa-arvoisuuden periaatteita
- osaa soveltaa kestävän kehityksen periaatteita
- kykenee vaikuttamaan yhteiskunnallisesti osaamistaan hyödyntäen ja eettisiin arvoihin perustuen

International Business Simulation
Research Methods
3 Työyhteisöosaaminen

- osaa toimia työyhteisön jäsenenä ja edistää yhteisön hyvinvointia
- osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa
- osaa hyödyntää tieto- ja viestintätekniikkaa oman alansa tehtävissä
- kykenee luomaan henkilökohtaisia työelämäyhteyksiä ja toimimaan verkostoissa
- osaa tehdä päätöksiä ennakoimattomissa tilanteissa
- kykenee työn johtamiseen ja itsenäiseen työskentelyyn asiantuntijatehtävissä
- omaa valmiuksia yrittäjyyteen

International Business Simulation
4 Innovaatio-osaaminen

- kykenee luovaan ongelmanratkaisuun ja työtapojen kehittämiseen
- osaa työskennellä projekteissa
- osaa toteuttaa tutkimus- ja kehittämishankkeita soveltaen alan olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä
- osaa etsiä asiakaslähtöisiä, kestäviä ja taloudellisesti kannattavia ratkaisuja

Digital Business Models
Research Methods
5 Kansainvälistymisosaaminen

- omaa alansa työtehtävissä ja niissä kehittymisessä tarvittavan kielitaidon
- kykenee monikulttuuriseen yhteistyöhön
- osaa ottaa työssään huomioon alansa kansainvälisyyskehityksen vaikutuksia ja mahdollisuuksia

International Business Operations and Strategies
Cross-Cultural Business and Marketing Communication
International Marketing Management and Research
International Business Simulation
Digital Business Models
Digital Business Processes
Creating Websites
Introduction to Industrial Management
Business-to-Business Marketing
Logistics
Business in the EU
Seminar on Business in Scandinavia
Business in North America
Business in Latin America
Business in China
Finnish Language and Culture
Doing Business in English
6 Yrittäjyysosaaminen

- ymmärtää yrityksen toiminnan ja liiketoimintaympäristön vuorovaikutuksen sekä omaksuu yrittäjyyden ja yrittäjämäisen tavan toimia ymmärtää kannattavan yritystoiminnan perusteet
- osaa analysoida yrityksen toimintaa ja riskejä

International Business Operations and Strategies
Cross-Cultural Business and Marketing Communication
International Marketing Management and Research
International Business Simulation
Digital Business Models
Digital Business Processes
Introduction to Industrial Management
Business-to-Business Marketing
Logistics
Doing Business in English
7 Laadunhallintaosaaminen

- opiskelija tuntee alalle tyypilliset laatujärjestelmät
- opiskelija ymmärtää laatuajattelun ja laatujärjestelmien vaatimukset

Research Methods
Luokittelemattomat

BBA kompetenssit

1 International Business Awareness

A Bachelor of Business Administration (IB):
- is able to outline and evaluate the key patterns and trends in international business activity, the different approaches to internationalisation, the influence of increasing globalisation, international trade systems and financial relations and the role of several principal institutions (e.g. WTO, EU, IMF, World Bank) in international business
- is able to evaluate the impact of trends in the international business environment on one's own activities and on business policy.

International Business Simulation
Business in the EU
Seminar on Business in Scandinavia
Business in North America
Business in Latin America
Business in China
Doing Business in English
2 Intercultural Adaptability

A Bachelor of Business Administration (IB):
- is able to evaluate the differences between national, organisational and occupational cultures and to outline strategies for adapting to these differences in e.g. human resources management, marketing and intercultural communication
- is able to identify the relevant dimensions of cultures and develop self-awareness with regard to one's own cultural background
- is able to adapt one's behaviour to the standards of other cultures and to maintain an international network essential to one's duties.

Cross-Cultural Business and Marketing Communication
International Marketing Management and Research
International Business Simulation
Creating Websites
Business in the EU
Seminar on Business in Scandinavia
Business in North America
Business in Latin America
Business in China
Finnish Language and Culture
Doing Business in English
3 International Operations Management

A Bachelor of Business Administration (IB) is able to evaluate processes and make decisions involved in developing international export/import operations, for example, and focusing on supply-chain management and to explain the meaning and application of key logistical concepts.

International Business Operations and Strategies
International Business Simulation
Digital Business Models
Digital Business Processes
Introduction to Industrial Management
Logistics
Business in China
Doing Business in English
4 International Marketing Management

A Bachelor of Business Administration (IB):
- is able to carry out a country analysis on the macro-, micro- and industrial levels and to conduct an international market survey for evaluating foreign market opportunities and competition
- is able to formulate market-entry strategies, draft an international marketing plan and to implement, co-ordinate and manage an international marketing (and sales) scheme and project
- is able to create, develop and maintain profitable customer relationships.

International Marketing Management and Research
International Business Simulation
Business-to-Business Marketing
5 International Strategic Management

A Bachelor of Business Administration (IB):
- is able to utilise the conceptual and visionary skills to contribute to the development, evaluation and implementation of the internationalisation strategy of a company
- is able to pro-actively seek and commercially evaluate business opportunities for both new and existing products; understands risk-taking as a way to optimise business profit
- is able to compile and defend a business plan for a (start-up) company
- is able to perform a variety of cost and revenue calculations and to transform these data into information needed for decision-making and budgeting
- is able to contribute to and evaluate key accounting summaries and investment opportunities.

International Business Simulation
Digital Business Models
6 Organisational Development

A Bachelor of Business Administration (IB) is able to research and analyse relevant international business problems, to propose policy objectives and to prepare alternative solutions to optimise business and human resource processes for strengthening the synergy between strategic, structural and cultural aspects of an organisation.

Ei liitettyjä opintojaksoja

Luokittelemattomat
Research Methods

Tunnus Opinnon nimi Laajuus (op)
IGWIB18F-1000
Core courses in International Business

(Valitaan opintopisteitä: 0)

0
KD19BINT002 International Business Operations and Strategies 6
KD19BINT003 Cross-Cultural Business and Marketing Communication 6
KD06BNMA622 International Marketing Management and Research 6
KD19BINT004 International Business Simulation 4
IGWIB18F-1001
Digital Business

(Valitaan kaikki)

13
LT00BP07 Digital Business Models 5
LT00BP08 Digital Business Processes 5
KD06CNTT720 Creating Websites 3
IGWIB18F-1002
Industrial Management

(Valitaan kaikki)

9
LT00BP63 Introduction to Industrial Management 3
KD06BNMA621 Business-to-Business Marketing 3
KE16BUTU123 Logistics 3
IB17-1005
Target area studies

(Valitaan opintopisteitä: 6)

6
KD06BNMA639 Business in the EU 3
KD06CNMA690 Seminar on Business in Scandinavia 3
KD07CYEN294 Business in North America 3
KD07CNMA692 Business in Latin America 3
KD06CNMA710 Business in China 2
IGWIB17F-1001
Language and Culture Studies

(Valitaan kaikki)

6
KD06APSU012 Finnish Language and Culture 3
KD07CYEN225 Doing Business in English 3
IGWIB18F-1003
Research skills

(Valitaan opintopisteitä: 0)

0
KD19BRW002 Research Methods 3