Luovien alojen markkinointi (3op)
Opintojakson tunnus: KMPLAM
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa oman markkinointitilanteensa erityispiirteet ja analysoida omaa markkinointitilannettaan
- analysoida toimialansa kuluttajien käytöstä ja segmentoida asiakkaita alallaan
- osaa tehdä kilpailija-analyysin alallaan
- tuntee alansa markkinoinnin tyypillisimpiä kilpailukeinoja ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
- osaa tehdä oman alansa markkinointisuunnitelman
Sisältö
- Oman ammattialan erilaisiin markkinoinnin caseihin tutustuminen, keskustelu ja ratkaisujen etsiminen.
- Oman luovan ammattialan markkinointisuunnitelma
Esitietovaatimukset
Edeltävät opinnot Markkinoinnin perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- 5: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän osaa perustella, kriittisesti arvioida ja soveltaa oppimaansa ja löytää uusia ratkaisuja.
- 3: Opiskelija hallitsee luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän osaa perustella ja soveltaa oppimaansa.
- 1: Opiskelija luovien alojen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet. Hän soveltaa oppimaansa mekaanisesti.
Oppimateriaalit
Case-materiaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Toteutustavat
- Case-opetus, itsenäinen työskentely